Açıklama:
Araştırmanınamacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik algılarınıbelirlemek ve örgütsel sessizlik algılarının bağımsız değişkenler açısındanfarklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma, betimselniteliktedir ve araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde görevyapan ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Örneklem 232 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamaaracı olarak Kahveci ve Demirtaş tarafından geliştirilen “Örgütsel SessizlikÖlçeği” kullanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için ttesti ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmadaortaokul öğretmenlerinin örgütsel sessizlik algıları orta düzeyde çıkmıştır.Örgütsel sessizlik algısı okul ortamı ve sessizliğin kaynağı alt boyutunda ortadüzeyde; duygu, yönetici ve izolasyon alt boyutunda yüksek düzeyde çıkmıştırÖrgütsel sessizlik algıları; cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, branş vemesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sadeceöğrenim durumu değişkene göre duygu alt boyutunda anlamlı farklılıkgöstermektedir. Bu farklılık şu şekildedir; lisansüstü mezunu öğretmenlerlisans mezunu öğretmenlere oranla daha fazla örgütsel sessizlik yaşamaktadır.