DSpace@MAKÜ

FACULTİES OF EDUCATİON’S CONTRİBUTİON TO THE SCHOOLS İN THEİR CİTİES (ARTVİN SAMPLE)

Show simple item record

dc.creator BAYRAM, Arslan; Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.creator BOZKUŞ, Kıvanç; Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:40Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:40Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/386945
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3858
dc.description This researchtries to determine the contributions of faculty of educations to the schools inthe cities where the faculties are located, so that possible deficiencies canbe detected and corrected by employing strategies generated according tofindings of the study. Deep interview technique was used to gather data. Studygroup consisted of administrators and teachers of schools in Artvin. A total of10 participants including 5 teachers and 5 administrators were interviewed.Maximum variation sampling technique was used to compose the study group. Asemi-structured interview form developed by the researchers was used as thedata collection instrument. Teachers and administrators expect the educationfaculty to make contributions to professional development of teachers and todeveloping joint projects. It is understood that faculty of education shouldcontribute to the social life in city and bridge the gap between theory andpractice. The contributions of the faculty to the professional development ofeducators were done by helping in workshops and in-service trainings duringseminar periods. Activities done during seminar periods are found to beineffective, so they should be done during intermediary periods.
dc.description Bu çalışmada Eğitim Fakülteleri’nin’bulundukları kentlerdeki eğitim kurumlarına yaptığı katkıların neler olduğuaraştırılmış ve eksik kalan noktalar belirlendikten sonra bu eksiklikleringiderilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur. Araştırmada verilerintoplanmasında derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Artvin ilindebulunan okulların yöneticileri ve öğretmenlerinden oluşan bir çalışma grubuoluşturulmuştur. Araştırmada 5 öğretmen, 5 eğitim yöneticisi olmak üzere 10kişiyle görüşülmüştür. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden azami çeşitlilikörneklemesi yöntemine başvurularak oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak 5soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formundan oluşan ve araştırmacılartarafından geliştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre eğitim fakültesininhizmet içi eğitimlere daha çok katkı sunması, öğretmenlerle onların alanlarıylailgili iş birliği yapması, okullarla ortak projeler geliştirmesi ve uygulamasıbeklenmektedir. Eğitim fakültesinin kentin sosyal yaşantısına bir katkısınınolması gerektiği ve kuramın gerçek yaşamla birleştirilmesi için eğitimfakültesinin katkıda bulunması gerektiği anlaşılmıştır. Eğitimcilerin meslekigelişimlerinde eğitim fakültesinin katkısının seminer dönemlerindekiçalıştaylar ve hizmet içi eğitimlerle sağlandığı anlaşılmıştır. Seminer dönemlerindeyapılan çalışmaların etkisiz olduğu ve ara dönemlerde çalışmaların yapılmasıgerektiği sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555258
dc.source Issue: 48 478-494 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Education,teacher,faculty of education,school,administrator
dc.subject Eğitim,öğretmen,eğitim fakültesi,okul,yönetici
dc.title FACULTİES OF EDUCATİON’S CONTRİBUTİON TO THE SCHOOLS İN THEİR CİTİES (ARTVİN SAMPLE) en-US
dc.title EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN BULUNDUKLARI KENTLERDEKİ EĞİTİM KURUMLARINA KATKISI (ARTVİN ÖRNEĞİ) tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account