Bu çalışmanın amacı, Rafferty ve Griffin(2005) tarafından geliştirilen Impact of Inclusion on Typically DevelopingChildren isimli ölçeğin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu,Kocaeli ili Gebze ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu veilkokullarda çalışan 196 öğretmen oluşturmaktadır. Bütünleştirmenin NormalGelişim Gösteren Çocuklar Üzerindeki Etkisi Ölçeği’nin, BF ve BR olmak üzereorijinalindeki iki faktörlü örtük yapısının, Türkçe’ye uyarlanan ölçekte deaynı şekilde sağlandığı DFA sonucunda doğrulanmıştır. Çalışmada ölçeğin BF (4)alt boyutu için α=.867 ve ω=.868; BR (8) alt boyutu için α=.832 ve ω=.836olarak bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular ışığında, Türkçe’ye uyarlanan buölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir.
The aim of the present study is to adapt the Impact ofInclusion on Typically Developing Children Scale developed by Rafferty andGriffin (2005) into Turkish. The study group consists of 196 teachers workingat kindergartens and primary schools under the Ministry of National Educationin Gebze, Kocaeli. It was confirmed as a result of the CFA that the two-factorlatent structure of the original form of the Impact of Inclusion on TypicallyDeveloping Children Scale as BI and RB was maintained in the same way in itsTurkish adaptation. The study found for the BI (4) subscale α=.867 and ω=.868; for the RB (6) subscale α =.832 and ω=.836.In the light of these findings, it can be stated that the Turkish adaptation ofthe scale is valid and reliable.