Günümüzde bilim ve teknolojideki hızlı değişimlebirlikte öğretmenlerden de öğrenme öğretme süreçlerinde önemli değişimlerbeklenmektedir. Küresel ölçekli bu değişim akımına paralel olarak Türk eğitimsisteminde de önemli değişim girişimlerinin olduğu görülmektedir. Öğretimprogramları 2002 yılında yapılandırmacı anlayış doğrultusunda değiştirilmiştir.Ayrıca FATİH projesiyle birlikte öğretim teknolojilerine odaklanma giderekartmakta öğretmenlerden teknolojiyi öğrenme öğretme süreçleriylebütünleştirmeleri beklenmektedir. Ancak, araştırmalarda sıklıkla öğretmenlerinöğretmen merkezli geleneksel anlayışı sürdürdükleri, teknolojiyi de ya işekoşmadıkları ya da öğretmen merkezli öğretim anlayışını desteklemek amacıylakullandıkları görülmektedir. Bu nedenle öğretmelerin değişim eğilimlerinin vebu eğilimlerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi oldukça önemlidir. Buaraştırma öğretmenlerin öz yeterlilik algıları ve tükenmişlik düzeylerinindeğişim eğilimlerini yordama gücü incelenmiştir. Öğretmenlerin değişimeğilimlerinin bütün boyutlarının öğretmen öz yeterliği ve tükenmişliğin kişiselbaşarı boyutu dışındaki bütün boyutları ile anlamlı korelasyona sahip olduklarıgörülmektedir. Bununla birlikte öğretmen öz yeterliliği ve tükenmişliğin altboyutları birlikte ele alındığında değişimde girişimcilik, değişimin yararınainanma, değişime direnç ve statükoyu koruma boyutlarının yordanmasındaistatistiksel olarak anlamlı etkiye sahiptir. Alanyazında tükenmişlik ya da özyeterliğin değişim eğilimleri üzerindeki etkisini ayrı ayrı inceleyen çoksayıda araştırma olmakla birlikte bu iki bağımsız değişkenin birlikte değişimeğilimleri üzerindeki etkisini inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bubakımdan araştırmanın alanyazına katkı sunduğu söylenebilir.
Today, with the rapid change in science andtechnology, teachers are expected to make significant changes inteaching-learning processes. Parallel to this change movement occurring at theglobal scale, it is seen that there are significant change initiatives in theTurkish education system. The curriculums were renewed in 2002 in line with theconstructivist approach. Moreover, with the FATİH project, the focus on instructionaltechnologies is increasing and teachers are expected to integrate technologywith learning and teaching processes. However, it is often seen in researchthat teachers go on adhering to the traditional teacher-centered approach, donot utilize technology or use it to support the teacher-centered teachingapproach in their classes. Therefore, it is of great importance to investigateteachers’ change tendencies and the variables affecting these tendencies. Inthis study, the extent to which the teacher self-efficacy perception andburnout level predict their change tendencies was explored. It was found thatall the dimensions of teachers’ change tendencies are significantly correlatedwith teacher self-efficacy perception and with all the dimensions; burnout’s alldimensions expect for the personal achievement dimension, of burnout level.When the sub-dimensions of teacher self-efficacy and burnout were consideredtogether, it was found that they have statistically significant effects on theprediction of the change tendency’s sub-dimensions of taking entrepreneurshipin change, believe in the usefulness of change, resistance to change andkeeping the status. Though there are many studies separately investigating theeffects of self-efficacy and burnout on change tendencies, there is no studyinvestigating the combined effect of these two independent variables on changetendencies. Thus, it can be argued that the current study will make somecontributions to the literature.