AçıkErişim@MAKÜ

Effects of Prediction-Explanation-Observation-Explanation Method on Conceptual Understanding Level of Eight Grade Students' on Acid Rain Issue

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KIRYAK, Zeynep
dc.creator ÖZDİLEK, Zehra
dc.date 2019-07-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:37Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:37Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/47282/408475
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3843
dc.description Within the context ofenvironmental education, development of students' skills, attitudes andthoughts towards the environment; and processes including investigation anddevelopment of relationships among people, society and nature should bedesigned. In this context, it is thought that the relationship between scienceand environmental education will help individuals learn about environmentalproblems and gain awareness about these problems. The current study aimed toexamine the effect of prediction-explanation-observation-explanation (PEOE)method on the eighth grade students’ conceptual understanding level about acidrain. This study is carried out with case study research design and isconducted with 17 eighth grade students in a village secondary school in thedistrict of Yenişehir, Bursa. In this study, four open-ended questions and aPEOE worksheet about acid rain have been developed as a data collection tool.After the intervention, the themes and codes are determined by content analysisof the developed open-ended questions and worksheets. Taking into account thatthe PEOE teaching intervention positively influences the students' conceptualunderstanding level, it is recommended that future studies should employ thismethod for other socio-scientific subjects, varied grades and courses.
dc.description Sanayi devrimiyle birliktearaç kullanımının artması yakıt tüketiminde de hızla artmasına neden olmuştur.Tüketimin artması ise hava kirliliğinin ve çevre sorunlarında da hızlı birartışa sebep olmuştur. Çevre eğitimi aracılığıyla, bireylerin çevreye ve çevresorunlarına karşı duyarlılıklarının geliştirilmesi ve çevre sorunlarınıönlemeye yönelik olumlu tutum ve davranışlar kazanmaları amaçlanmaktadır. Bubağlamda, bireylerin çevre sorunlarını öğrenmeleri ve bu sorunlara yönelikfarkındalık kazanmaları hususunda fen ve çevre eğitimi arasındaki ilişkininönemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı,Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama(TAGA) yöntemine göre gerçekleştirilen öğretiminsekizinci sınıf öğrencilerinin asit yağmurlarıyla ilgili kavramsal anlamadüzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışma özel durum yöntemiylegerçekleştirilmiştir.  Bursa iliYenişehir ilçesine bağlı bir köy ortaokulundaki 17 sekizinci sınıf öğrencisiçalışmaya katılmıştır. Çalışmanın verileri, açık uçlu sorular ve çalışmayaprağı aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analiziyle tema ve kodlaroluşturulmuştur. Uygulama sonrasında öğrencilerin asit yağmurlarınınsebeplerine ve etkilerine yönelik bilgi düzeylerinde artış olduğubelirlenmiştir.  Çalışma sonucunda, TAGAöğretim yönteminin öğrencilerin asit yağmurlarıyla ilgili kavramsalanlamalarını olumlu biçimde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerinyazılı cevaplarında yer almayan bazı kavramlara çizimlerinde yer verdiklerigörülmüştür. Bu nedenle, fen bilimleri ve sosyo-bilimsel konularla ilgiliçalışmalarda öğrencilerin çizimlerinin alınmasının ve incelenmesinin süreceyönelik daha detaylı ve derinlemesine bilgi elde edilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/770690
dc.source Issue: 51 216-240 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Acid rain,Prediction-explanation-observation-explanation method,Science education,Eighth grade students
dc.subject Asit yağmurları,Tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yöntemi,Fen eğitimi,Sekizinci sınıf öğrencileri
dc.title Effects of Prediction-Explanation-Observation-Explanation Method on Conceptual Understanding Level of Eight Grade Students' on Acid Rain Issue en-US
dc.title Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama Yönteminin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Asit Yağmurları Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkisi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım