DSpace@MAKÜ

ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ YETERLİKLERİ

Show simple item record

dc.creator YALÇINKAYA, Yüksel
dc.creator ÖZKAN, Hasan
dc.date 2014-04-07T16:51:20Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:35Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:35Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19402/206230
dc.identifier 10.21764/efd.33387
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3830
dc.description Bu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin (cinsiyet, hizmet yılı, okul türü, branş, yaş) çeşitli değişkenler açısından bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Isparta ili genelinde bulunan ve sınıflarına etkileşimli tahta kurulmuş 30 (otuz) ortaöğretim kurumunda görev yapan 392 öğretmen oluşturmuştur.  Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen “Etkileşimli Tahtayı Kullanma Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerinin analizinde frekans, t testi, tek yönlü ANOVA gibi istatistik teknikler kullanılmıştır. Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımı ile ilgili öz yeterlikleri ile ilgili bulgulara göre; öğretmenlerin etkileşimli tahta öz yeterlik düzeylerinin olumlu olduğu,  cinsiyetlerine göre erkek öğretmenlerin öz yeterliklerin bayan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin yaşları ve hizmet süreleri ilerledikçe öz yeterliklerinin düştüğü, derslerinde etkileşimli tahta kullanan öğretmenlerin çoğunluğunun, etkileşimli tahta kullanmayan öğretmenlere tavsiye ettiği bulguları elde edilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181458
dc.source Volume: 1, Issue: 29 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ YETERLİKLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account