DSpace@MAKÜ

Hammond?un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.creator HIDIROĞLU, Çağlar Naci
dc.creator KANDEMİR, Anıl
dc.creator TUNCEL, İbrahim
dc.date 2016-04-01T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:34Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:34Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19410/206442
dc.identifier 10.21764/efd.98490
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3821
dc.description Bu araştırmada Hammond’un program değerlendirme küpü çerçevesinde öğretmen yetiştirme programlarında yer alan lisans derslerinden “Öğretim İlke ve Yöntemleri” dersini değerlendirmek amaçlanmaktadır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden eş zamanlı çeşitleme stratejisi kullanılarak nicel ve nitel veriler eş zamanlı olarak toplanmış ve bulgular yorumlanırken birleştirilmiştir. Araştırma bir devlet üniversitesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) anabilim dalında Öğretim İlke ve Yöntemleri dersini alan 30 ikinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmadaki veri toplama araçları başarı testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu, kişisel bilgi formu ve gözlem formudur. Araştırmanın nicel bulgularına göre, öğretimin öğrencilerin bilişsel hedeflere ulaşmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nitel bulgulara göre; öğrencilerin bu dersin öneminin farkında oldukları, sürekli ve nitelikli dönüt almada sıkıntı yaşadıkları ve grup çalışmalarına yeterince alışık olmadıkları görülmüştür. Görüşme ve gözlemler, öğrencilerin Eğitim Bilimine Giriş ve Gelişim Psikolojisi I-II derslerindeki başarılarının, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersindeki başarılarını da etkilediğine ilişkin bir algıyı ortaya çıkarmaktadır. Dersin içeriğinin öğretmen adaylarına mesleklerinde kullanabilecekleri yararlı bilgi ve becerileri kazandırabilecek nitelikte olduğu ancak dersin yalnızca bir dönem boyunca verilmesinin etkinliklerin istenilen düzeyde gerçekleşmesini engelleyebileceği düşünülmektedir. Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin benzer araştırmalarla incelenerek bu derslerin yapılarının sürekli olarak gözden geçirilmesi önerilmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181550
dc.source Issue: 37 47-68 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject program değerlendirme,Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi,karma yöntem,Hammond’un değerlendirme küpü,içerik analizi
dc.title Hammond?un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account