Açıklama:
Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji ve biyoloji dersine yönelik tutumlarının neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ölçek kullanılarak hazırlanan bir anket, Erzurum il merkezindeki 2 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören toplam 172 öğrenciye uygulanmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi sırasında, yönergeye göre cevaplanmayan 10 öğrenciye ait anket, değerlendirme dışı bırakılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda ise öğrencilerin biyolojiyi önemli ve faydalı bir bilim olarak kabul etmelerine rağmen, biyoloji derslerinde kendilerini oldukça başarısız gördükleri, biyoloji öğretmenlerine dolayısıyla biyoloji dersine karşı ön yargılı oldukları ve bu dersi sevmedikleri yönünde bulgular elde edilmiştir.