The purpose of this study was to explore thelived experiences of prospective middle school mathematics teachers in anelective origami course. In this course, the participants gained someexperience with origami by designing and implementing activities and takingpart in other participants’ activities. The participants were 19 seniorprospective middle school mathematics teachers enrolled in a teacher educationprogram at a public university in the spring semester of 2017–2018 academicyear. The data of this study were collected by participant observations andsemi-structured interviews. Inductive qualitative analysis, one form of contentanalysis, was used to analyze the data of the study. The two authors open codedthe data by using the constant comparison technique. Categories and themesemerged from common codes. Finally, the two authors checked their independentcodings and reached a consensus on them after a number of sessions. Theanalysis of data showed that the prospective teachers hadthe following four categories of experiences in the elective origami course: experiences about the role of origami instudents’ personal (cognitive, affective and psychomotor) development,experiences about the role of origami in the teaching of mathematics,experiences about the limitations of origami in mathematics teaching and experiences about the issues that must be considered whenusing origami in mathematics lessons. Suggestions for future research were made basedon the findings of the study.
Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmeniadaylarının seçmeli origami dersi kapsamında origamiyle ilgili edindiklerideneyimlerin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu derste katılımcılar etkinlik tasarlayarak,bu etkinlikleri uygulayarak ve farklı etkinliklere katılarak origamiyle ilgilideneyim edinmişlerdir. Araştırmanın katılımcıları 2017–2018 akademik yılınınbahar döneminde bir devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliğilisans programına kayıtlı olan 19 son sınıf öğretmen adayıdır. Araştırmanınverileri, katılımcı gözlemler ve yapılandırılmış mülakatlar yoluyla eldeedilmiştir. Veriler içerik analiz yöntemlerinden tümevarımsal analiz yöntemikullanılarak analiz edilmiştir. Yazarlar sürekli karşılaştırmalı analiztekniğini kullanarak verileri açık kodlama işlemine tabi tutmuşlardır. Benzerkodlar bir araya getirilerek kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Sonolarak, araştırmacılar bağımsız olarak yaptıkları kodlamaları kontrol etmiş ve birkaçoturum sonrasında analizler üzerinde fikir birliğine varmışlardır. Verilerinanalizine göre öğretmen adaylarının origami dersinde edindikleri deneyimler şudört kategori altında toplanmıştır: origaminin öğrencilerin bireyselgelişimlerini (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim) desteklemedeki rolüyleilgili deneyimler, origaminin matematik öğretimindeki rolüyle ilgilideneyimler, origaminin matematik öğretimindeki sınırlılıklarıyla ilgilideneyimler ve matematik öğretiminde origami kullanılırken dikkat edilmesigereken hususlarla ilgili deneyimler. Çalışmanın bulgularından yola çıkılarakileride yapılabilecek araştırmalarla ilgili önerilerde bulunulmuştur.