Bu çalışmanın amacı, ses temelli cümle yöntemine (STCY) göre hazırlanan okuma-yazma öğreniyorum ders kitaplarında ilkokuma-yazmaya başlama ve ilerleme aşamasının metin oluşturma basamağında yer verilen metinlerin anlam bütünlüğü ve başlığı olan metinlerde ne tür başlıkların olduğu yönünden değerlendirilmesidir. Bu amaçla çalışmada 2005-2006 eğitim-öğretim yılından 2014-2015 eğitim-öğretim yılına kadar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen dokuz farklı ders kitabına ulaşılmıştır. Çalışmanın verileri, ulaşılan bu eserlerden doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Ulaşılan dokuz ders kitabının ikisi MEB Yayınlarına, yedisi özel yayınevlerine aittir. Ulaşılan eserler A, B, C, D, E, F, G, H ve I şeklinde kodlanmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, tüm eserlerde yer verilen metinlerin %54’ünde anlam bütünlüğünün olduğu saptanmıştır. Ayrıca metinlerde anlam bütünlüğünün sağlanması bakımından eserler arasında büyük farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Harf gruplarında ilerledikçe anlam bütünlüğü sağlanan metin oranının arttığı ancak bazı eserlerde en son öğrenilen harften sonra dahi anlam bütünlüğü sağlanamayan metin örneklerinin olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular eserlerin hazırlanmasında metin oluşturma basamağında anlam bütünlüğünün sağlanmasına dikkat edilmesi gerektiğini göstermektedir. Ayrıca incelenen eserlerde metin oluşturma basamağında oluşturulan her beş metnin birinde başlığın olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra başlığı olan metinlerin %30’unun başlığı özel isim şeklinde olduğu saptanmıştır. Başlıkların çoğunun özel isim olması aynı zamanda metnin içeriğini yansıtmadığını göstermektedir. Bu sonuçlara dayanarak; metinlerde anlam bütünlüğünün sağlanmasının yanında metin başlığının da içeriği yansıtmasına dikkat edilmesinin gerektiği söylenebilir.
The purpose of thisstudy is to evaluate the texts which have been written in the course books forbeginning reading and writing at the text creation step of Phonics BasedSentence Method in terms of their content integrity and headings. Ninedifferent course books that were delivered to the schools by the Ministry ofEducation since 2005-2006 academic year till 2014-2015 academic year, have beenexamined for this purpose. The data for the study has been acquired by usingdocument review method. Two of these nine course books are of Ministry ofNational Education (NME) Publications and the other seven are privatepublications. The examined books are coded by the letters A, B, C, D, E, F, G,H and I. Based on the examinations made on the books, it has been found that54% of the texts included in the books had content integrity. As progressingthrough the groups of letters, the proportion of the texts having contentintegrity increases. But even after the last letter learned (j), texts nothaving content integrity have been determined in some books. These findingsshow that attention should be paid to ensure content integrity in the textcreation step during preparing the books. Also, it has been determined thatsome of the texts in the examined books have headings and some of them have noheadings, and a number of headings are proper names. As most of the headingsare proper names, it also indicates that they do not reflect the content of thetext. These results reveal that the heading of the text should reflect thecontent as well as providing the content integrity.