AçıkErişim@MAKÜ

EXAMINING THE ATTITUDES TOWARDS THE CHEMISTRY COURSE OF HIGH-SCHOOL STUDENTS BASED ON VARIOUS VARIABLES*

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÇETİNKAYA, Ertan
dc.date 2020-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:24Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:24Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/57315/654377
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3758
dc.description The purpose of this study is to examine the high school students’ attitudes towards the chemistry course in terms of various variables. The sample of the study consists of 1151 students studying in ten different high schools in five different districts of Istanbul. Attitude Scale towards Chemistry Course developed by Kan & Akbaş (2005) was used as data collection tool. Cronbach Alpha internal consistency coefficient of the scale was calculated as 0.81. The study data were analyzed in SPSS 24.0. The findings of the study showed that gender and grade level did not make a significant difference on the attitudes of high school students towards chemistry course. It was found that there was a significant difference between the attitude scores of the students studying at different high school types. This difference is between the vocational high school to other types of high schools and opposed to vocational high school. It was seen that the variable of presence of laboratory makes a significant difference on high school students' attitude scores on chemistry course. Moreover, students who do not have a laboratory in their school have a more positive attitude towards chemistry than the ones who have a laboratory in their school. According to the university department in which education is planned, there is a significant difference between the students planning to prefer dentistry, aviation, engineering, health sciences and life sciences and those planing to prefer the law department. In addition, there was a significant difference between the students who would prefer medical faculty and those who would prefer to make a choice in educational sciences, social sciences, other departments and who are undecided yet. Finally, it was determined that there is a significant difference between the students who plan to make preference in science field and the students who plan to prefer in Turkish-Mathematics field, verbal field and undecided yet.
dc.description Bu çalışmada lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, sınıf seviyesi, lise türü, okulda laboratuvar varlığı, öğrenim görülmenin planlandığı bölüm, öğrenim görmenin planlandığı alan) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin beş farklı ilçesinde bulunan toplam on lisede öğrenim görmekte olan 1151 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kan ve Akbaş (2005) tarafından geliştirilen Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 0.81 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma bulguları cinsiyet ve sınıf seviyesi değişkenlerinin lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığını göstermiştir. Farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin tutum puanı ortalamaları arasında meslek lisesi aleyhinde anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Okulda laboratuvar varlığı değişkeninin tutum puanları üzerinde okulunda laboratuvar bulunmayan öğrenciler lehine anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Öğrenim görmenin planlandığı bölüm değişkenine göre ise diş hekimliği, havacılık, mühendislik, sağlık bilimleri ve temel bilimlerde yer alan bölümleri tercih etmeyi planlayan öğrenciler ile hukuk bölümünü tercih etmeyi planlayan öğrenciler arasında hukuk bölümünü tercih edecek öğrenciler aleyhinde anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Ayrıca tıp, hukuk, öğretmenlik, sosyal bilimler ve diğer bölümlerde tercih yapmayı planlayan öğrenciler ile bölüm tercihinde kararsız olan öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puanları arasında tıp fakültesini tercih edecek öğrenciler lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Son olarak tercih edilmesi planlanan alan değişkenine göre sayısal alanda tercih yapmayı planlayan öğrencilerle eşit ağırlık, sözel ve alan tercihinde kararsız olan öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puanları arasında sayısal alan lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/870878
dc.source Issue: 56 92-120 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Attitudes towards chemistry course,High School students,Chemistry course
dc.subject Kimyaya yönelik tutum,Lise öğrencileri,Kimya dersi
dc.title EXAMINING THE ATTITUDES TOWARDS THE CHEMISTRY COURSE OF HIGH-SCHOOL STUDENTS BASED ON VARIOUS VARIABLES* en-US
dc.title LİSE ÖĞRENCİLERİNİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım