Açıklama:
Araştırmanın amacı ev merkezli etkileşimli kitap okumanınokul öncesi eğitim almayan 48-60 aylık çocukların duyguları anlama becerisineetkisinin incelenmesi ve annelerin etkileşimli kitap okuma sürecine ilişkingörüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada karma araştırmalardan iç içe karmadesen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitimkurumuna devam etmeyen 49 çocuk ve anneleri oluşturmaktadır. Çocuk ve annelerin26’sı deney grubunda yer alırken 23’ü kontrol grubunda yer almaktadır. Deneygrubunda yer alan annelerden etkileşimli kitap okuma yöntemi ile kontrolgrubundaki annelerden ise geleneksel okuma tekniği ile çocuklarına duygu odaklıkitap okumaları istenmiştir. Araştırma verileri Denham Duygu Anlama Testi veYarı Yapılandırılmış Görüş Formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicelverilerinin analizinde t testi kullanılırken nitel veriler içerik analizi ileçözümlenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde; deney ve kontrolgruplarının duyguları anlama becerisi son test puan ortalamaları arasında deneygrubu lehine anlamlı derecede farklılaşma tespit edilmiştir. Bu doğrultuda evmerkezli etkileşimli kitap okuma yönteminin okul öncesi eğitim almayan 48-60aylık çocukların duygu anlama becerilerini anlamlı düzeyde arttırdığını göstermektedir.Araştırmanın nitel bulguları nicel bulguları destekler niteliktedir. Budoğrultuda deney grubunda yer alan anneler etkileşimli kitap okumanınçocukların duygu ifadelerini öğrenme, duygularını ifade etme ve başkalarınınduygularını anlama becerisine olumlu şekilde yansıdığını dile getirmişlerdir.