DSpace@MAKÜ

TÜRKİYE VE GELİŞMİŞ ÜLKELERİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BENZER VE FARKLI ÖZELLİKLERİ

Show simple item record

dc.creator TARIM, Beyza
dc.creator SENEMOĞLU, Nuray
dc.date 2020-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:24Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:24Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/57315/771208
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3754
dc.description Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan bilişim teknolojileri öğretim programı ile küresel ekonomide önemli yerleri olan, bilgiyi üreten ve teknolojiye aktaran gelişmiş ülkelerden; İngiltere, Avustralya ve Birleşik Devletler’in (Kaliforniya, Massachusetts ve Florida eyaletleri) bilişim teknolojilerine yönelik öğretim programlarının incelenmesi ve programlara ilişkin ortak özelliklerin, eğitim durumlarının, ölçme ve değerlendirme yollarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde uygulanan bilişim teknolojileri dersi öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen ortak özellikler belirlenmiş olup farklılıklar analiz edilmiştir. Tarama modeli niteliğinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, belgesel tarama yönteminde doküman analizi tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Türkiye ve gelişmiş ülkelerin bilişim teknolojileri dersi öğretim programlarında kazandırılması planlanan özelliklerin/ yeterliklerin/standartların/öğrenme çıktılarının, eğitim durumlarının, ölçme ve değerlendirme yollarının bazı açılardan benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Gelişmiş ülkelerin programlarında sarmallık ve aşamalılık ilkelerinin dikkate alındığı ve kazandırılmak istenen özelliklerin bilginin doğasına uygun olarak yapılandırıldığı tespit edilmiştir. Türkiye'de uygulanan programda ise gerek sarmallık gerekse aşamalılık bakımından eksiklikler olduğu belirlenmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1207538
dc.source Issue: 56 292-325 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Gelişmiş Ülkeler,Bilişim Teknolojileri,Avustralya,İngiltere,Birleşik Devletler
dc.title TÜRKİYE VE GELİŞMİŞ ÜLKELERİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BENZER VE FARKLI ÖZELLİKLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account