Açıklama:
Özet: Buaraştırmada öğretmenlerin eğitim yönetimi alanında lisansüstü yapmaya yönelikgörüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması desenindekurgulanan bu çalışmada katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örneklemeyöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme tekniklerikullanılmıştır. Araştırma verileri 16 öğretmen ile gerçekleştirilen görüşmeleryoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri çözümleme tekniği olanbetimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara görekatılımcılar lisansüstü eğitime yenilik, kariyer ve sosyal olanaklar nedeniylebaşvurmaktadır. Bununla birlikte katılımcıların önemli bir bölümü, iş yüküyoğunluğu, bireysel sorumluluklar ve ekonomik özendiricilerin azlığı gibinedenler ile programa devam edemediklerini ifade etmiştir. Araştırmanınsonuçlarına göre öğretmenlerin lisansüstü eğitim süreçlerinin iyileştirilmesineyönelik öneriler sunulmuştur.