Açıklama:
Teknolojik ürünlerin çalıştırılması ve geliştirilmesibilgisayar yazılımlarıyla sağlanmaktadır. Bireylerin yazılım geliştirmealanında yüksek kalitede eğitilmesi ülkemizin teknolojik alanda gelişmesinisağlayacaktır. Bilgisayarda yazılım geliştirme bireylerin bilgisayar başındauzun süreler geçirmelerini ve teknolojik yatkınlarının olmasınıgerektirmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin yazılım geliştirme motivasyonlarınınyüksek tutulması çok önemli bir durumdur. Kodlama eğitiminin kalitesiniarttırılması öğrencilerin ilgili oldukları alanlarda kodlama yapmalarınınteşvik edilmesi ile sağlanabilmektedir. Bilgisayar oyunları dijital neslin boşzamanlarında eğlence amaçlı kullandıkları yazılımlardır. Günümüzde bilgisayaroyunlarının geliştirilmesinin yayınlaşması amacıyla çeşitli bilgisayar oyunu geliştirmeplatformları olarak oyun motorları kullanılmaktadır. Oyun programlama dersininmüfredata eklenmesi ile öğrencilerden oyun motorlarında oyun geliştirmeleridolasıyla oyun kodlamaları istenmektedir. Bu araştırmada, kodlama eğitimindeoyun motorlarının kullanılmasına yönelik öğrencilerinin görüşleriaraştırılmıştır. Çalışma nitel araştırma türünden özel durum incelemesişeklinde tasarlanmıştır. Veriler Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik BilimlerMeslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri’ndeki oyun programlama dersini alanöğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme metodu kullanılarak toplanmıştır.Görüşmelerdeki veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmasonunda, öğrencilerin oyun programlama dersi hakkındaki görüşleri betimlenmiştir.