ZEREN ÖZER, Dilek; Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı; GÜNGÖR, Sema; Uludağ Üniversitesi Develet Konservatuvarı
Açıklama:
Buaraştırmada, okul dışı öğrenme ortamı olarak Bilim ve Teknoloji Merkezlerininöğrenci motivasyonuna ve fen bilimleri dersi akademik başarısına etkisininincelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, bu araştırma Bursa ili Hatice Salihİlkokulu’nun üçüncü sınıfında öğrenim gören toplam 74 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, yarı-deneme modellerinden eşitlenmemiş öntest- son test kontrol gruplu modelde yürütülmüştür. Bu kapsamda, deneygrubundaki öğrencilerin Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilenetkinliklerde fen bilimlerine ilişkin deney düzeneklerini rehberler eşliğindekullanmaları sağlanmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise okullarındaeğitim-öğretime devam etmişlerdir. Araştırmanın verileri, “Fen Bilimleri Başarı Testi” ile “BilimMerkezi Görüş Anketi” aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda,Bilim ve Teknoloji Merkezi'ndeki etkinliklere katılan deney grubundakiöğrencilerle kontrol grubundaki öğrenciler arasında akademik başarı yönündenanlamlı bir farklılığa ulaşılamamıştır. Bu durum da, deney grubundakiöğrencilerle yapılan uygulamalar ile gözlem ve açıklamaların öğrencilerinakademik başarılarına önemli bir katkı sağlamadığına işaret etmektedir. Bununlabirlikte, bu uygulamaların öğrencilerin motivasyonu bakımından etkili olduğu,deney düzeneklerinden etkilendikleri ve uygulamaları etkili ve eğlencelibuldukları da anlaşılmıştır.