DSpace@MAKÜ

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLDE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK ALGILARI

Show simple item record

dc.creator ATEŞ, Hüseyin
dc.creator BÜYÜKKARCI, Kağan
dc.date 2019-07-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:21Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:21Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/47282/551232
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3739
dc.description Bu çalışma, Türk Bilim ve Sanat Merkezi (BILSEM) öğrencilerinin İngilizce dersinde yönelik değerlendirme algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Kendi alanında özgün olan bu çalışma, BILSEM'deki yabancı dil sınıflarındaki üstün yetenekli öğrencilerini değerlendirmeye odaklanan daha fazla araştırmaya yol gösteren bir rol üstlenecektir. Bu çalışma kapsamında, Burdur ve Isparta'da bulunan BILSEM'de öğrenim gören 75 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Verileri toplama aracı olarak Öğrencilerin Değerlendirme Kavramları Ölçeği (SCoA-VI) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sınıf değerlendirme hakkındaki görüşlerini almak için Burdur ve Isparta BİLSEM'de okuyan öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin Öğrenci YazılıÇalışma değerlendirme uygulaması ile değerlendirilmeyi tercih ettiklerini göstermiştir. Bunun ile birlikte, çoğu öğrenci sınıf değerlendirmelerinin eleştirel analiz ve eleştirel düşünme gibi üst düzey bilişsel becerilerini ölçtüğünü düşünmekte olduğu ortaya konmuştur.
dc.description The current study aims to investigatestudents’ perceptions of assessment in English as aForeign Language (EFL) classroom in a TurkishScience and Arts Centers (BILSEM) context. Thisstudy will be original in its field and undertake apioneering role for illuminating further researchfocusing on assessing Gifted English languagelearners in EFL classrooms at BILSEM. In thisstudy, the data were obtained from 75 Englishlanguage learners at BILSEM in Burdur and Isparta.To collect the data, Students’ Conceptions ofAssessment Scale (SCoA-VI) was used. Also, togather students’ opinions on classroom assessment,interviews were held with the students studying atBurdur and Isparta BILSEM. The results of thestudy indicated that the students prefer to beassessed by means of Student Written Workassessment practice. Moreover, most students thinkthat classroom assessments measure their higherorder cognitive skills, such as analyzing andthinking critically.
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/768521
dc.source Issue: 51 181-215 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject yetenekli öğrenenler,yabancı dil değerlendirme,öğrenci görüşleri
dc.subject gifted learners,foreign language assessment,students’ conceptions
dc.title BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLDE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK ALGILARI tr-TR
dc.title LEARNER PERCEPTIONS OF ASSESSMENT IN EFL CLASSES AT TURKISH SCIENCE AND ARTS CENTERS en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account