Açıklama:
Bu araştırmada özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin öğretmenöz-yeterlilik düzeyleri cinsiyet, ücret, iş arkadaşlarından destek görme,idarecilerden destek görme, özel eğitimde çalışmak sizce uygun görme, çalıştığıöğrenci grubu, çalışma yılı, yaş değişkenleri açısından incelemeyiamaçlamıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbulilinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel eğitim okullarında bulunan 369öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada genel tarama modelikullanılmıştır. Araştırma verileri Tschannen-Moran ve Hoy’un (2001) geliştirdiğiÇapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya’nın (2005) Türkçeye uyarladığı “ÖğretmenÖz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22.0 paketprogramı kullanılmıştır. Araştırma verilerine normallik testi uygulanmıştır.Normal testi sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği gözlenmiş bu sebeplet-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyetdeğişkeni açısından genel ölçek puanında ve ölçek alt boyutlarında kadınöğretmenlerin lehine anlamlı farklılık göstermektedir. İş arkadaşlarındandestek görme, özel eğitimde çalışmayı uygun görme, çalıştığı öğrenci grubu, yaşve çalışma yılı değişkenlerine göre genel ölçek puanlarında ve tüm altboyutlarda anlamlı farklılık ortaya gözlenmemiştir.