AçıkErişim@MAKÜ

Determining The Appealing Contexts for Physics and Chemistry Regarding The Context Discipline Relationship

Basit öğe kaydını göster

dc.creator Bülbül, Mustafa Şahin
dc.creator Elmas, Rıdvan
dc.creator Eryılmaz, Ali
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:20Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:20Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/364766
dc.identifier 10.21764/maeuefd.364766
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3735
dc.description The primary purpose ofthis study is to classify contexts as one-disciplinary, two-disciplinary andmultidisciplinary, according to the disciplines, and the other is to determinewhich contexts are appropriate for teachers and students to learn and teach inthe classroom environment. The 77 contexts in the questionnaire were selectedfrom high school physics and chemistry curricula. The sample is a total of 378participants from 3 universities in Ankara, 48 academics and 330 pre-serviceteachers from 3 departments. According to the results of descriptive analysisrelated to context and discipline relation, contexts are divided into 4 groups.Only 48 were associated with physics and 18 with only chemistry, and 5 wereassociated with both physics and chemistry. Only one context was classified asmultidisciplinary. In the second part of the questionnaire that aimed todetermine the desire of academics and pre-service teachers to learn and teachthese contexts was examined, it was revealed that 65 contexts wanted to belearned and taught moderately. At the end of this study, the "human"context, which is a multidisciplinary and desired to learn and teach at a highlevel, has come to the forefront.
dc.description Bu çalışmanın birinci amacı, bağlamlarındisiplinlere göre tek disiplinli, iki disiplinli ve çok disiplinli olaraksınıflandırılmasıdır. Diğeri ise öğretmen ve öğrencilerin öğrenmek ve öğretmekistedikleri bağlamların belirlenmesidir. Bu çalışmada kullanılan anket formundabulunan 77 tane bağlam fizik ve kimya lise öğretim programlarından seçilmiştir.Örneklem Ankara’daki 3 üniversitenin, 3 bölümünden 48 akademisyen ve 330öğretmen adayı toplam 378 katılımcıdır. Bağlam ve disiplin ilişkisi ile ilgiliolarak yapılan betimleyici analiz sonuçlarına göre bağlamlar 4 grubaayrılmıştır. 48 tanesi yalnızca fizik ile 18 tanesi yalnızca kimya ileilişkilendirilmiş, 5 tanesi hem fizik hem de kimya ile ilişkili bulunmuş sadecebir bağlam çok disiplinli olarak sınıflandırılmıştır. Anketteki akademisyen veaday öğretmenlerin bu kavramları öğrenme ve öğretme isteklerini belirleyenkısım incelendiğinde 65 bağlamın orta düzeyde öğrenmek ve öğretilmek istendiğiortaya çıkmıştır. Bu çalışma sonunda hem yüksek oranda öğrenilmek hem deöğretilmek istenen ve çok disiplinli olan “insan” bağlamı ön planaçıkmıştır.  
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/702883
dc.source Issue: 50 451-479 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Context,Contextual Teaching and Learning,Context Based Approach,Integrated Curriculum,Context discipline relationship
dc.subject Bağlam,Bağlam Temelli Öğretim ve Öğrenme,Bağlam Temelli Yaklaşım,Bütüncül bir Öğretim Programı,Bağlam Disiplin İlişkisi
dc.title Determining The Appealing Contexts for Physics and Chemistry Regarding The Context Discipline Relationship en-US
dc.title Fizik ve Kimya Disiplinleri için İlgi Çekici Olan Bağlamların Bağlam Disiplin İlişkisi Kapsamında Belirlenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım