Açıklama:
Bu çalışmanın amacı lisans düzeyindekipsikolojik danışman adaylarının cinsiyetlerine, sınıflarına, psikolojik danışmaeğitimini seçme nedenlerine ve alanının neden önemli olduğuna yönelikgörüşlerine göre mesleğe ilişkin kişisel eğilimlerinin değişip değişmediğiniortaya koymaktır. Çalışmanın katılımcıları İç Anadolu Bölgesi’ndeki büyük birşehirde bulunan iki devlet üniversitesindeki toplam 431 Psikolojik Danışma veRehberlik programı öğrencisidir. Veriler Mesleğe İlişkin Kişisel EğilimleriDeğerlendirme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Elde edilenbulgulara göre, kadın psikolojik danışman adaylarının ölçeğin toplam ve tüm altı alt boyutlardan eldeettikleri puanların erkek psikolojik danışman adaylarına göre daha yüksekolduğu görülmektedir. Sınıf düzeyi psikolojik danışman adaylarının kişilerarasıilişkilere özen ve kendinin farkında olma alt boyutlarından elde ettikleripuanların arttığı saptanmıştır. Psikolojik danışma alanını planlayarakseçenlerin mesleğe ilişkin kişisel eğilimlerinin diğer nedenlerle seçenleregöre daha yüksek olduğu elde edilen bulgulardandır. Benzer biçimde psikolojikdanışma alanını başkalarına yardımcı olduğu için önemli bulanların mesleğeilişkin kişisel eğilimleri de diğer görüşlerde olan gruplara göre daha yüksekbulunmuştur. Bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve gelecek araştırmalar veuygulamalar için öneriler sunulmuştur.