DSpace@MAKÜ

DETERMINING A BEGINNER PIANO METHOD BOOK FOR MUSIC TEACHER TRAINING INSTITUTIONS

Show simple item record

dc.creator EROĞLU, Özgür
dc.date 2018-07-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:20Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:20Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/37573/416073
dc.identifier 10.21764/maeuefd.416073
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3733
dc.description Looking at the researches done about musicteacher training institutions, it is understoodthat the piano education being implemented in these institutions is notefficient enough. The mostly used beginner piano method books in theseinstitutions either are not suitable for the age group of students, or do notinclude the sub-dimensions of contemporary piano education. In this case, it was decided to conduct this research todetermine the beginner piano method books that can be used in theseinstitutions. The aim of this study is to increase the efficiency of pianoinstruction being implemented in music teacher training institutions. This is a descriptive research using qualitative dataanalysis techniques. The data were collected usingdocument review method. For selecting the materials to be reviewed, therelated literature was searched and it was decided to review 4 different pianomethods for adult beginners prepared with contemporary approach. Thenthe literature on instrument method review was searched and it is decided to make the review under three mainheadings as "Teaching Approach", "Complementary Content"and "Visual Design". Once the subheadings were also determined, thereview form was finalized by taking the opinions of the field’s expertlecturers. Then the selected publications were reviewed and evaluated throughthe method review form, and the strengths and weaknesses of methods werecompared. As a result of the study, "Alfred's Basic Adult PianoCourse" has been determined as the most suitable method book to be used inmusic teacher training institutions.
dc.description Müziköğretmeni yetiştiren kurumlarla ilgili yapılmış olan araştırmalarabakıldığında, bu kurumlarda uygulanmakta olan piyano eğitiminin yeterinceverimli olmadığı anlaşılmaktadır. Bu kurumlarda ağırlıklı olarak kullanılmaktaolan piyano başlangıç metot kitapları, ya öğrencilerin yaş grubuna uygunolmayan ya da çağdaş piyano eğitiminin alt boyutlarına hiç yer vermeyenkitaplardır. Bu durumdan yola çıkılarak, bu kurumlarda kullanılmaya uygunbaşlangıç metot kitaplarının belirlenmesi için bu araştırmanın yapılmasınakarar verilmiştir. Araştırmanın amacı; müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardauygulanmakta olan piyano eğitiminin verimliliğinin arttırılmasıdır. Nitel veri analizi tekniklerininkullanıldığı bu araştırma betimsel türdedir. Veriler dokümanincelemesi yöntemiyle toplanmıştır. İncelenecek materyallerin seçimi aşamasındailgili literatür taranmış ve yetişkinler için çağdaş yaklaşımla hazırlanmış 4farklı piyano başlangıç metot kitabının incelenmesine karar verilmiştir. Çalgımetot kitaplarının incelenmesiyle ilgili olarak da literatür taraması yapılmışve incelemenin; “Öğretim Yaklaşımı”, “Tamamlayıcı İçerik” ve “Görsel Tasarım”olmak üzere üç ana başlık altında yapılması kararlaştırılmıştır. Alt başlıklarda belirlendikten sonra, alanda uzman öğretim elemanlarının görüşleri dealınarak inceleme formuna son şekli verilmiştir. Ardından, seçilmiş olanyayınlar metot inceleme formu aracılığıyla incelenip değerlendirilmiş vekitapların kuvvetli ve zayıf yönleri karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda,“Alfred’s Basic Adult Piano Course” serisi, müzik öğretmeni yetiştirenkurumlarda kullanılmaya en uygun metot kitabı olarak belirlenmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/499000
dc.source Issue: 47 508-525 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject music teacher training,music education,piano education,instrument method,piano method book,method book review
dc.subject müzik öğretmeni yetiştirme,müzik eğitimi,piyano eğitimi,çalgı metodu,piyano metot kitabı,metot kitabı inceleme
dc.title DETERMINING A BEGINNER PIANO METHOD BOOK FOR MUSIC TEACHER TRAINING INSTITUTIONS en-US
dc.title MÜZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLAR İÇİN BİR PİYANO BAŞLANGIÇ METOT KİTABI BELİRLENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account