AçıkErişim@MAKÜ

İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.creator İLHAN, Mustafa
dc.creator ÖNER SÜNKÜR, Meral
dc.creator YILMAZ, Ferat
dc.date 2012-06-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:20Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:20Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206006
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3732
dc.description Bu araştırmada,  ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin işlevine yönelik tutumları,  lisansüstü eğitime yönelik istekleri ve lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında öğretmen adaylarını en çok zorlayan koşul; cinsiyet, sınıf ve branş değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma tarama yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 558 ilköğretim öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin işlevine yönelik tutumları, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermezken sınıf ve branş değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermektedir. İlköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim sürecine yönelik isteklerinde ise cinsiyet, sınıf ve branş değişkenlerine göre farklılaşma gözlenmemiştir. Araştırmada ayrıca, lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında ilköğretim öğretmen adaylarını en çok zorlayan koşulun branş ve sınıf değişkenleri açısından farklılık gösterdiği saptanmıştır.
dc.description The aim of this research is to analyze attitudes of primary teacher candidates towards postgraduate education. For this purpose survey method was used in the study. The participants of the study consist of 558 primary teacher candidates studying Ziya Gökalp Faculty of Education of Dicle University in spring semester of 2010-2011 academic year. According to research findings, the attitudes of primary teacher candidates towards function of postgraduate education showed a significant difference in terms of department and class variables while they didn’t differ significantly in terms of gender variable. Research findings revealed that, requests of primary teacher candidates towards postgraduate education doesn’t depend on gender, class and department variables. Another important finding reached in the research was that the most challenging precondition for the acceptance to postgraduate education varies with respect to department and class variables amongst primary education prospective teachers.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181343
dc.source Volume: 1, Issue: 23 22-42 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject İlköğretim öğretmen adayı,lisansüstü eğitim,tutum
dc.subject Primary teacher candidate,postgraduate education,attitude
dc.title İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği) tr-TR
dc.title Analysis of Primary Teacher Candidates’ Attitudes Towards Postgraduate Education (Dicle University Sample) en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım