Açıklama:
Bu araştırmanınamacı, kimya gösterileri deneylerinin fen bilimleri müfredatı ve yeniöğrenme dikkate alınarak derslere entegre edilmesiyle yapılacak bir öğretimin,özellikle öğrencilerin hangi kazanımlarını nasıl etkileyebileceği konusundaöğretmenlerin düşünce ve görüşlerini araştırmaktır. Araştırma, Millî EğitimBakanlığı tarafından belirlenmiş farklı tecrübe yıllarına sahip ve 30 ayrı ildegörev yapmakta olan 40 (15 erkek, 25 kadın) fen bilimleri öğretmeni ileyürütülmüştür. Araştırmada bilimsel gösteriler, fen bilimleri dersi müfredatıkimya konu alanı içeriğiyle ilgili olarak asit-baz, indikatör, metaller veözellikleri ve kimyasal tepkimeler konularının kazanımlarına yönelikgeliştirilmiş ve konuların öğretimine entegre edilecek şekilde sunulmuş vetartışılmıştır.Araştırmanın verileri; video, ses kayıt cihazları, araştırmacıların alannotları ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve veriler içerikanalizine tabi tutulmuştur. Öğretmenler, bilimsel gösterilerin bu şekildeöğretim metodolojisini dikkate alarak derslere entegre edilmesiyle yapılacakbir öğretimin; öğrencilerin fen konularını öğrenmeye karşı isteklerininarttıracağı ve özellikle problem çözme ve sorgulama becerilerinin gelişiminekatkı sağlayacağı görüşündedir. Ayrıca öğretmenler öğrenciyi derse motive etmeve öğrenmeye güdüleme konusunda da gösterilerin etkili olacağını ve fenkavramlarıyla ilişkilendirilerek öğretimde kullanılmasının gereğinivurgulamışlardır.