AçıkErişim@MAKÜ

A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH ON TECHNOLOGY INTEGRATION IN SCIENCE EDUCATION: THE CASE OF TURKEY

Basit öğe kaydını göster

dc.creator NAMDAR, Bahadir; Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
dc.creator KÜÇÜK, Arzu; Milli Eğitim Bakanlığı, Yamantürk Ortaokulu, Çayeli, Rize
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:19Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:19Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/375088
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3729
dc.description The purpose of thisstudy was to investigate the studies published in Turkey between 2000-2016about technology integration in science education. In this scope, 35 studiespublished in Turkish were identified and analyzed using descriptive contentanalysis. The studies were coded based on the themes determined. Findings haveshown that close to all the technologies used in the studies arenon-interactive and that the technology used is mostly animations. It has beendetermined that there is a low level of collaboration among the students in thetechnology integration studies. It is seen that mostly quantitative methods areused in technology-supported teaching practices and more multiple-choice testsare used as data collection tools. It has been seen that the majority of theresults of the technology-supported teaching practices are positive, and theimplications are given for the classroom applications, future studies andpractitioners-experts. Based on the results, implications were provided to theresearchers.
dc.description Buçalışmanın amacı 2000-2016 yılları arasında ortaokul düzeyinde fen eğitimindeteknoloji entegrasyonu alanında yapılan Türkçe araştırmaların incelenmesidir.Bu kapsamda 35 çalışma belirlenmiş ve betimsel içerik analizi yöntemine göreincelenmiştir. Çalışmalar, belirlenen temalara göre kodlanmıştır. Bulgular,çalışmalarda kullanılan teknolojilerin tamamına yakınının etkileşimsiz olduğunuve kullanılan teknolojik araçların çoğunlukla animasyon olduğunu göstermiştir.Teknoloji entegrasyonu çalışmalarında öğrenciler arası işbirliğinin düşükdüzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarındaçoğunlukla nicel yöntemlerin, veri toplama aracı olarak da daha çok çoktanseçmeli testlerin kullanıldığı görülmektedir. Teknoloji destekli öğrenmeuygulamalarının sonuçların çoğunluğunun olumlu olduğu, önerilerin ise sınıf içiuygulamalara, gelecek çalışmalara ve uygulayıcı-uzmanlara yönelik olduğugörülmüştür. Bulgulardan yola çıkarak araştırmacılara yönelik önerilerdebulunulmuştur.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555260
dc.source Issue: 48 355-383 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Science education,technology-supported learning,thematic content analysis,middle school
dc.subject Fen eğitimi,teknoloji destekli öğrenme,tematik içerik analizi,ortaokul
dc.title A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH ON TECHNOLOGY INTEGRATION IN SCIENCE EDUCATION: THE CASE OF TURKEY en-US
dc.title FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım