Açıklama:
Okul öncesi dönemde çocuktan büyüdükçe temelgereksinimlerini karşılaması beklenir. Bu dönemde çocuğa sağlanan öz bakımbecerilerini destekleme uygulamaları önemli bir yer tutar. Bu becerilerinkazanılmasında ebeveynlere özellikle de annelere önemli rol ve sorumluluklardüşer. Çalışmanın amacı, çocukların ve anne-babaların sahip olduklarıkoşulların (çocuğun cinsiyeti, yaşı, okula devam etme süresi, devam ettiği okultürü, annenin yaşı, öğrenim durumu, çalışma durumu, babanın yaşı, öğrenimdurumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu) annelerin çocukların öz bakımbecerilerini destekleme uygulamalarında anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığınıortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma desenlerinden genel taramamodelindedir. Araştırma örneklemini Muğla ili merkez ilçelerinde resmi ve özelokul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 330 çocuğun annesi oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu ve Öz bakımBecerilerinde Ebeveyn Desteği Envanteri (ÖBEDE) kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, çocukların yaşları ve okula devam etme süreleri arttıkça annelerinöz bakım becerilerini destekleme uygulamalarının arttığı ve çocuğu özel okulöncesi eğitim kurumuna devam eden anneler lehine anlamlı bir fark olduğusaptanmıştır. Diğer değişkenlerle annelerin çocuklarının öz bakım becerilerinidestekleme uygulamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmabulguları ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.