Açıklama:
LionsQuest Yaşam Becerileri Programı (LQYBP) öğrencilerin sosyo-duygusal öğrenmebecerilerinin gelişimini destekleyen bir programdır. Bu araştırmanın amacı LQYBP’ninokullarda kullanımını ve programın sınıf ortamı ve öğrenci davranışları ileolan ilişkisini araştırmaktır. Programı farklı şekillerde uygulayan iki okul(Okul A ve Okul B) araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Her iki okulda daöğretmenler 2014-2015 eğitim öğretim yılı başında iki tam günlük program eğitimialmıştır. Okul A’da yıl içindeki program uygulamaları öğretmenlerin tercihinebırakılırken, Okul B’de program müfredatın içine yerleştirilerek haftalık bir derssaati şeklinde uygulanmıştır. Öğretmenlerin uygulama sürecinde programla ilgilisoruları program uzmanları tarafından cevaplandırılmıştır. Uygulama sonundakiveriyi sınıf gözlemleri ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler oluşturmuştur. Sınıfgözlemleri araştırmanın amacını bilmeyen bağımsız gözlemciler tarafından yürütülmüştür.Öğretmen görüşleri sınıf gözlemlerine dayandırılan yapılandırılmamış görüşmesoruları kullanılarak elde edilmiştir. Sınıf gözlemleri, Sınıf Ortamı GözlemÖlçeği (Golly ve Snead, 2004) ve Öğrenci Davranışları Gözlem Ölçeği (‘ObservationalChecklist’, t.y.) kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular LQYBP ile sınıf ortamıve LQYBP ile olumlu öğrenci davranışları arasında olumlu yönde ilişki gösterirken,LQYBP ile olumsuz öğrenci davranışları arasında bir ilişki bulunamamıştır. Okullarayrı ayrı değerlendirildiğinde, sınıf ortamında Okul B’nin lehine olumlu yöndebir farka rastlanırken, bu fark öğrenci davranışları için bulunamamıştır. Buçalışmanın, LQYBP ve benzeri programların okullarda uygulanma yöntemlerineyönelik öneriler getirmesi ve bu yolla etkililiklerinin arttırılması yönündekatkı sunması beklenmektedir.