Açıklama:
Bu çalışmada, öğretmen nitelikleri kontrol edilerek okulun yakınçevresinin sosyo-ekonomik düzeyinin okulun içsel süreçlerinin temsilcisi olarakalınan okulun kültürel boyutları (öğrenciyleilgilenme, mesleki gelişim, kurallara uyma, okul iklimi ve sembolik uygulamalar)ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Aksarayili şehir merkezinde bulunan ilkokul, ortaokul ve lise kademesindeki devletokullarında görev yapan toplam 332 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Taramayöntemiyle toplanan veriler, tanımlayıcı istatistikler, açımlayıcı faktöranalizi, Pearson Korelasyon katsayısı ve MANOVA, ANCOVA gibi çok değişkenliistatistiklerle incelenmiştir. Çalışma sonunda, öğretmen nitelikleri kontrol edildiğinde dahi,sosyo-ekonomik yapının okulun içsel süreçlerini etkilediği saptanmıştır. SEDarttıkça mesleki gelişim, öğrenciyleilgilenme, sembolik uygulamalar da artmaktadır.