Açıklama:
Bilgi grafiklerigünümüzde gazetelerde yer alan haberlerin sunulması, yeni geliştirilenprojelerin tanıtılması, öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesi, sağlıkkonusunda bireylerin bilinçlendirilmesi gibi farklı alanlarda kullanılan yaygınbir yöntemdir. Bu çalışmada fen öğretiminde bilgi grafikleri kullanımınınöğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve fen öğrenmeye yönelikmotivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerinbilgi grafiklerinin fen öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşleribelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 60 sekizinci sınıf öğrencisikatılmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desenkullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği”, “Kavramsal Anlama Testi” ve“Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizleri ile deneyseluygulamaya katılan gruplar karşılaştırıldığında fen öğrenmeye yönelikmotivasyonları ve kavramsal anlama seviyeleri arasında deney grubunu oluşturanbireyler lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca deneygrubu öğrencileri ile gerçekleştirilen bilgi grafiklerinin etkilerine ilişkinyarı yapılandırılmış görüşmelerin analizi sonucunda, öğrencilerin bilgigrafiklerinin dersleri daha eğlenceli hale getirdiğini, derslerde yazı yazaraknot tutmanın olumsuz etkisini ortadan kaldırdığını ve konu ile ilgili önemlibilgilere daha kolay ulaşılabilmelerini sağladığını düşündükleri belirlenmiştir.Gerçekleştirilen bu araştırmanın bilgi grafikleri ile zenginleştirilmiş fenöğretiminin etkilerine ilişkin literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.