Açıklama:
Bu çalışma ile eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma alışkanlıklarınınfarklı boyutlar bağlamında belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitelaraştırma türlerinden tarama desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimgörmekte olan ve seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen öğretmen adaylarıoluşturmaktadır. Veriler odak grup görüşmesi yöntemi ile toplanmıştır. Görüşmeyapılacak öğretmen adaylarının belirlenmesinde, öğretmen eğitiminin farklıprogramlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından olmasına dikkatedilmiştir. Bu bağlamda sınıf eğitimi, Türkçe eğitimi, matematik eğitimi,sosyal bilgiler eğitimi, fen bilgisi eğitimi, bilgisayar ve öğretimteknolojileri eğitimi, müzik eğitimi, resim iş eğitimi, İngilizce öğretmenliğive rehberlikve psikolojik danışmanlık öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekteolan 50 eğitim fakültesi öğrencisi ileodak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin yazmaalışkanlığı profillerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşmeformu hazırlanmıştır. Görüşme formunda öğretmen adaylarının yazma amacı, türüve tarzı, yazarken dikkat ettiği noktalar, yazma sıklıkları ve yazdığı yazılarıpaylaşma durumlarını belirlemeye yönelik görüşme soruları ve sonda sorularbulunmaktadır. Elde edilen veriler içerik çözümlemesi yöntemi ileçözümlenmiştir. Verileringüvenilirliği artırmak için verilerin çözümlenme sürecinde başka biraraştırmacının da görüşleri alınmıştır. Ayrıca öğrenci görüşlerinden doğrudanalıntılar yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular;” Yazma Amacı”, “Tür”,“Yazma Tarzı”, “Yazma Süreci”, “Zaman”, “Mekân”, “Paylaşım” temaları altındasunulmuştur.