dc.creator |
ÇALIŞANDEMİR, Fatma |
|
dc.creator |
BAYHAN, Pınar |
|
dc.date |
2011-07-04T14:31:25Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T09:05:11Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T09:05:11Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19394/205991 |
|
dc.identifier |
|
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3682 |
|
dc.description |
Bu araştırma deney yöntemi ile verilen eğitimin anasınıfı çocuklarının çoklu zeka alanlarının gelişimine etkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Deney ve kontrol grubunda 35’er çocuk olmak üzere toplam 70 çocuk örneklemi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Teele Çoklu Zeka Envanteri (TIMI) kullanılmıştır. Haftada iki defa olmak üzere 10 hafta süresince eğitim programı uygulanmıştır. Grup içi karşılaştırmalarda Wilcoxen işaret testi kullanılırken, gruplar arası karşılaştırmalarda ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Deney grubunda yer alan çocukların %82,9’unun ön teste göre son testte birinci baskın alanlarında değişim olduğu görülmüştür. Bununla birlikte çocukların %17,1’inde ön test ve son teste göre birinci baskın zeka alanında değişim olmadığı görülmüştür. Deney grubunun ön test ve son test puan ortalamalarının cinsiyete göre dağılımına bakıldığında, ön test kişilerarası-sosyal zeka alanı puan ortalaması erkeklerde anlamlı derecede yüksek görülmüştür. Kontrol grubunda ise kinestetik-bedensel zeka alanı ön test puan ortalaması erkeklerde, müzikal-ritmik zeka alanı son test puan ortalaması kızlarda ve kinestetik-bedensel zeka alanı son test puan ortalaması erkeklerde anlamlı derecede yüksek görülmüştür. Diğer zeka alanları puan ortalamaları açısından anlamlı farklılık görülmemiştir. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181332 |
|
dc.source |
Volume: 1, Issue: 21
180-207 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
Çoklu Zeka,Fen,Deney,Anasınıfı,Okul Öncesi Eğitim |
|
dc.title |
Anasınıfı Çocuklarının Çoklu Zeka Alanlarının Gelişimine Deney Yöntemiyle Verilen Eğitimin Etkisinin İncelenmesi |
tr-TR |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|