AçıkErişim@MAKÜ

İLKOKUL İKİNCİ SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI KAPSAMINDA DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÖZÜDOĞRU, Fatma
dc.date 2017-06-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:10Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:10Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/30534/330331
dc.identifier 10.21764/efd.96650
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3676
dc.description Bu çalışma ile 2013-2014 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programı uygulama önerileri ile uygulamada gerçekleşen durumun uyumunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden eşzamanlı çeşitleme karma yöntemi kullanılmıştır. İlkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programında önerilenler ile uygulamada gerçekleşen durumun uygunluğunun belirlenmesinde kullanılan ve Uşak ilinde iki farklı ikinci sınıfta yapılan katılımcı gözlem çalışması yoluyla nitel veriler toplanmıştır. İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinde ikinci sınıf İngilizce öğretim programı amaçlarının gerçekleşme durumunu ortaya koymaya yönelik yapılan ve Uşak ilinde katılımcı gözlem yapılan iki sınıftaki 48 öğrenciye uygulanan dinleme ve konuşma başarı testleri yoluyla da nicel veriler elde edilmiştir. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Gözlemlerin çözümlenmesinde frekans değerleri hesaplanmıştır. Başarı testinin değerlendirilmesinde ise aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (Ss) kullanılmıştır. İlkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programında öngörülenler ile uygulamada gerçekleşen durumun uyumlu olmadığı sonucuna varılmıştır. Programın temel hedefleri olan dinleme ve konuşma becerilerine gereken önemin verilmediği belirlenmiştir. Ayrıca, derslerde hedef dilin bir öğretmen tarafından hemen hemen hiç kullanılmadığı ve iki öğretmen tarafından da dersin ağırlıklı olarak Türkçe işlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, hizmetiçindeki İngilizce öğretmenlerine yönelik ikinci sınıf İngilizce öğretim programının uygulama ilke ve esaslarını tanıtan hizmetiçi eğitim programlarının uygulanması önerilebilir. Anahtar Sözcükler: İlkokul ikinci sınıf ingilizce öğretim programı, dinleme başarı testi, konuşma başarı testi, katılımcı gözlem.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/327621
dc.source Issue: 42 189-210 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title İLKOKUL İKİNCİ SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI KAPSAMINDA DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım