DSpace@MAKÜ

AKTİF DOĞRUDAN VEYA YAPILANDIRILMIŞ BULUŞ: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN BELİRLENMESİ

Show simple item record

dc.creator YILDIZ FEYZİOĞLU, Eylem
dc.creator FEYZİOĞLU, Burak
dc.creator DEMİRCİ, Niymet
dc.date 2016-10-04T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:09Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:09Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24654/260773
dc.identifier 10.21764/efd.49128
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3670
dc.description Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik yönelimlerini ve cinsiyet, mesleki kıdem ve görev yeri değişkenlerine göre yönelimlerinin nasıl değiştiğini belirlemektir. Tarama modeline uygun olarak yürütülen araştırmaya, Aydın ilinde görev yapan 95 Fen Bilimleri öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin fen öğretimi yönelimlerini belirlemek amacıyla Schuster ve diğer. (2007)’nin geliştirdiği Fen Öğretimi Eğitsel Yaklaşım Testi (FÖEYT) kullanılmıştır. FÖEYT’nin Türkçeye uyarlaması Güvenç ve Sert (2013) tarafından yapılmıştır. 16 maddelik testin seçenekleri doğrudan öğretim, aktif doğrudan, yapılandırılmış sorgulayıcı ve yapılandırılmamış buluş olmak üzere dört farklı yönelimi temsil etmektedir. Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin fen öğretimi yönelimleri yapılandırılmış sorgulayıcı olduğunu göstermiştir. Yani öğrenci önceden belirlenmiş bilimsel bir içeriği öğrenmek için öğretmenin rehberliğinde bir olguyu ya da bir fikri keşfetmeye çalışmaktadır. Ayrıca bayan öğretmenler erkek öğretmenlere göre, mesleki kıdemi 11-20 yıl olan öğretmenler, 1-10 yıl mesleki kıdemi olan öğretmenlere göre ve merkezde görev yapan öğretmenler ilçelerde görev yapan öğretmenlere göre daha yapılandırılmış sorgulayıcı yönelimlere sahiptir. Cinsiyetin öğretmenlerin fen öğretimi uygulamalarını etkileyen bir unsur olduğu ortaya çıkarken, öğretmenlerin mesleki kıdemleri arttıkça daha çok yapılandırılmış sorgulayıcı yönelimini benimsedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin yönelimlerini görev yaptıkları kurumun koşullarına göre biçimlendirdikleri ve böylece bulundukları fiziksel koşullarla fen öğretimi yönelimleri arasında yaşadıkları çatışmayı çözebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227267
dc.source Issue: 39 150-173 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Fen öğretimi yönelimi,aktif doğrudan,yapılandırılmamış buluş,fen öğretmeni,demografik değişkenler
dc.title AKTİF DOĞRUDAN VEYA YAPILANDIRILMIŞ BULUŞ: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN BELİRLENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account