AçıkErişim@MAKÜ

Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde Öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi?ne İlişkin Çözümleri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator HIDIROĞLU, Çağlar
dc.creator TEKİN DEDE, Ayşe
dc.creator KULA, Semiha
dc.creator BUKOVA GÜZEL, Esra
dc.date 2014-10-13T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:08Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:08Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19404/206140
dc.identifier 10.21764/efd.26855
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3663
dc.description Bu özel durum çalışmasının amacı, matematiksel modelleme süreci çerçevesinde öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi’ne ilişkin çözümlerini incelemektir. On ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilen araştırmada veriler öğrencilerin bireysel olarak çözdükleri Kuyruklu Yıldız Problemi’nin yazılı yanıt kağıtlarından ve çözüm süreçlerinde sesli düşünmelerini içeren video kayıtları çözümlemelerinden derlenmiştir. Problemin analizinde yedi basamaklı matematiksel modelleme süreci dikkate alınarak hazırlanan dereceli puanlama anahtarından yararlanılmıştır. Modelleme süreci basamaklarında ilerledikçe öğrencilerin performanslarının düştüğü görülmüştür. Öğrenciler modeli doğrulama basamağında hiç bir yaklaşım sergilememişlerdir. Öğrencilerin daha fazla matematiksel modelleme uygulamaları ile karşılaşmaları ve böylelikle modelleme süreci basamaklarındaki yaklaşımlarını geliştirmeleri sağlanmalıdır.
dc.description Bu çalışmanın amacı, matematiksel modelleme süreci çerçevesinde öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi’ne ilişkin çözüm yaklaşımlarını incelemektir. On ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilen araştırmada veriler öğrencilerin bireysel olarak çözdükleri Kuyruklu Yıldız Problemi’nin yazılı yanıt kağıtlarından ve çözüm süreçlerinde sesli düşünmelerini içeren video kayıtları çözümlemelerinden derlenmiştir. Problemin analizinde yedi basamaklı matematiksel modelleme süreci dikkate alınarak hazırlanan dereceli puanlama anahtarından yararlanılmıştır. Modelleme süreci basamaklarında ilerledikçe öğrencilerin performanslarının azaldığı görülmüştür. Öğrenciler modeli doğrulama basamağında hiç bir yaklaşım sergilememişlerdir. Öğrencilerin daha fazla matematiksel modelleme uygulamaları ile karşılaşmaları ve böylelikle modelleme süreci basamaklarındaki yaklaşımlarını geliştirmeleri sağlanmalıdır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181421
dc.source Issue: 31 1-17 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject matematiksel modelleme,matematiksel modelleme problemi,ortaöğretim öğrencisi
dc.title Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde Öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi?ne İlişkin Çözümleri en-US
dc.title MATEMATİKSEL MODELLEME SÜRECİ ÇERÇEVESİNDE ÖĞRENCİLERİN KUYRUKLU YILDIZ PROBLEMİNE İLİŞKİN ÇÖZÜMLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım