AçıkErişim@MAKÜ

İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Profilleri İle Okuma Becerileri Arasındaki İlişki

Basit öğe kaydını göster

dc.creator DEMİR, Servet
dc.creator CAMUZCU, Sevim
dc.creator YİĞİT, Celal
dc.date 2011-05-13T15:21:38Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:08Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:08Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19394/205955
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3661
dc.description  İlkokuma öğretimi, ilköğretimin en önemli eğitim etkinliğidir. İlkokumayı etkileyen birçok zihinsel, psikolojik ve sosyoekonomik değişken vardır. Howard Gardner her bireyin zeka düzeylerinin özerk yetenekler tarafından oluştuğunu ve sekiz zeka gücünün var olduğunu savunmaktadır. Bu araştırma ise ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin çoklu zeka profillerinin ilkokumaya etkisini araştırmayı amaçlamıştır. İlköğretim birinci sınıf öğrencilerine 2008-2009 Öğretim Yılı başlangıcında Teele Çoklu Zeka Envanteri uygulanmıştır. İlkokuma yazma konusunda hazırbulunuşluluğu yüksek olan öğrenciler elenerek, örnekleme Gaziantep Özel Sanko İlköğretim okulundaki 46 ilköğretim birinci sınıf öğrencisi alınmıştır. Teele Çoklu Zekâ Envanteri uygulandıktan sonra gözlem formu ve okuma testi aracılığı ile öğretmenler tarafından öğrencilerin ilkokuma becerileri takip edilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmaktadır. Teele Çoklu Zekâ Envanteri sonucu elde edilen çoklu zekâ profilleri ve ilkokuma düzeyi alınan veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştımanın sonucuna göre dilsel zekâsı yüksek olan öğrenciler daha erken okumaktadır. Görsel zekâsı yüksek olan öğrencileri ise daha az sayıda yanlış okumaktadır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181303
dc.source Volume: 1, Issue: 21 92-109 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject çoklu zekâ profili,ilkokuma,ilköğretim
dc.title İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Profilleri İle Okuma Becerileri Arasındaki İlişki tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım