The purpose of the present study isto determine the extent to which pre-service pre-school teachers adapt touniversity and elicit the relationship between their life satisfaction andgeneral self-efficacy. For this purpose, the data were collected from pre-servicepre-school teachers attending three different universities in 2013-2014academic years. These universities are Afyon Kocatepe University, Burdur MehmetAkif Ersoy University and Denizli Pamukkale University. The participants’adaptation level was determined with “University Adaptation Scale” developed byAkbalık. Moreover, to determine their life satisfaction level, LifeSatisfaction Scale developed by Diener, Emmons, Larsen and Griffin and adaptedto Turkish by Köker and Yetim was used. In addition to these, another datacollection instrument of the study is General Self-efficacy Scale developed byJarrusselam and Shwarzer and adapted to Turkish by Yeşilay. The study employedone of the general survey models, relational survey model. The participants’life satisfaction, self-efficacy and adaptation to university are analyzedaccording to some variables and relationships between them are investigated.
Buçalışmanın amacı okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının üniversiteye uyumdüzeylerini belirlemek ve yaşam doyumları ile genel öz yeterlikleri arasındakiilişkiyi ortaya koyabilmektir. Bu amaçla 2013-2014 eğitim öğretim yılında, üçfarklı üniversitenin okul öncesi eğitimi öğretmenliği anabilim dalında öğrenimgören öğretmen adaylarından veriler toplanmıştır. Verilerin elde edildiğiüniversiteler, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Burdur Mehmet Akif ErsoyÜniversitesi ve Denizli Pamukkale Üniversiteleridir. Çalışmada öğrencilerinüniversiteye uyum düzeyleri, Akbalık tarafından geliştirilen “Üniversiteye UyumÖlçeği” ile belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca yaşam doyum düzeyini belirlemekiçin Diener, Emmons, Larsen ve Griffin tarafından geliştirilen, Köker ve Yetimtarafından Türkçeye uyarlanan Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Bununlabirlikte Jarrusselam ve Shwarzer tarafından geliştirilip, Yeşilay tarafındanTürkçeye uyarlanan Genel Öz yeterlik Ölçeği veri toplamada kullanılan bir diğeraraç olmuştur. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Çalışma grubunda yer alan okul öncesi eğitimi öğretmenadaylarının; yaşam doyumu, öz yeterlikleri ve üniversiteye uyumları çeşitli değişkenleregöre analiz edilerek aralarındaki ilişkiye bakılmıştır.