DSpace@MAKÜ

MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ENSTRÜMANTAL MÜZİĞİ ÇALIŞIRKEN VE ÖĞRENİRKEN KULLANDIKLARI STRATEJİLERİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.creator AYDINER UYGUN, Mehtap
dc.creator KILINÇER, Özlem
dc.date 2018-07-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:05Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:05Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/37573/413863
dc.identifier 10.21764/maeuefd.413863
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3642
dc.description Bu çalışmanınamacı, Türkiye’deki üniversitelerin müzik eğitimi lisans programlarında öğrenimgören öğrencilerin enstrümanlarındaki müziği çalışırken ve öğrenirkenkullandıkları stratejilerin incelenmesidir. Bu stratejiler dikkat, yineleme,anlamlandırma, eklemleme-örgütleme ve anlamayı izleme stratejileridir. Çalışmagrubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki 4 farklı üniversitenineğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi lisans programlarında öğrenim görmekteolan 273 öğrenci oluşturmuştur. Bu üniversiteler: Dokuz Eylül (n=80, %29.3), Marmara (n=15, %5.5), On Dokuz Mayıs (n=83, %30.4) ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversiteleridir (n=95,%34.8). Çalışma verileri Kişisel Bilgi Formu ve Enstrümantal Müziği Çalışırkenve Öğrenirken Kullanılan Stratejiler Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma sonucundaöğrencilerin yineleme stratejilerineait düzeyleri diğer stratejilerdeki düzeylerinden yüksek bulunmuştur. Öğrencilerineklemleme-örgütleme stratejilerine ait düzeylerinin ise diğer stratejilerdeki düzeylerindenanlamlı derecede düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin çalışma ve öğrenmestratejilerini kullanma düzeylerinin cinsiyet, yaş, enstrümandakideneyim, enstrümana çalışma süresi, enstrüman çalışma süresinin planlanmaşekli, enstrüman çalışmaya motive eden unsur, enstrümandaki yeterlilik düzeyialgısı ve enstrümandaki akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre anlamlıfarklılık gösterdiği tespit edilmiştir. 
dc.description Thepurpose of this study is to examine the strategies music education programs studentsattending universities in Turkey use while practicing and learning music ontheir instruments. These strategies are attention, rehearsal, elaboration,articulation-organization and comprehension monitoring strategies. The studygroup was made up of 273 students attending undergraduate music educationprograms in four different universities’ education faculties in Turkey duringthe 2015-2016 academic years.   Theseuniversities were Dokuz Eylül University (n=80,29.3%), Marmara University (n=15,5.5%), On Dokuz Mayıs University (n=83,30.4%) and Niğde Ömer Halisdemir University (n=95, 34.8%). The data was collected through the use of Personal InformationForm and the Scale for Strategies Used during the Practice and Learning ofInstrumental Music. The findings indicate that rehearsal strategy levels of thestudents were higher than the levels of other strategies.Articulation-organization strategy levels of the students were significantlylower than the levels of other strategies. Furthermore, the results show thatstudents’ practice and learning strategies levels significantly differaccording to sex, age, experience on the instrument, practice time on theinstrument, the manner in which they plan practice time on the instrument,element motivating them to play instrument, perceived level of self-efficacy onthe instrument and academic achievement level on the instrument.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/499001
dc.source Issue: 47 317-339 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Mesleki müzik eğitimi,enstrümantal müzik,çalışma ve öğrenme stratejileri
dc.subject Professional music education,instrumental music,practice and learning strategies
dc.title MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ENSTRÜMANTAL MÜZİĞİ ÇALIŞIRKEN VE ÖĞRENİRKEN KULLANDIKLARI STRATEJİLERİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.title EXAMINATION OF STRATEGIES PROFESSIONAL MUSIC EDUCATION STUDENTS USE WHILE PRACTICING AND LEARNING INSTRUMENTAL MUSIC en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account