Açıklama:
Araştırmanınamacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik düzeylerinincinsiyete, sınıf düzeyine, müzik eğitimi alma durumuna ve müzik enstrümanıçalma durumuna göre incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi sınıf öğretmenliğinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören,81’i kız ve 32’si erkek olmak üzere toplam 113 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak; Afacan (2008) tarafından geliştirilen “ MüzikÖğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği “ kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde,verilerin normal dağılım gösterdiği için bağımsız gruplarda t-testikullanılmıştır. Araştırma sonunda müzik öz yeterliliği düzeylerinin cinsiyet,sınıf düzeyi ve müzik eğitimi alma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediğigörülmüştür. Müzik öğretimi öz yeterliliği düzeylerinin müzik enstrümanı çalmadurumuna göre müzikte uygulama becerisine güven duyma alt boyutunda puanortalamaları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Enstrüman çalabilenlerin,enstrüman çalamayanlara göre müzikte uygulama becerisine güven duyma düzeyleridaha yüksek çıkmıştır.