DSpace@MAKÜ

THE EFFECT OF BLENDED LEARNING ENVIRONMENTS ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND MOTIVATION FOR SCIENCE LEARNING

Show simple item record

dc.creator GÜRDOĞAN, Melike
dc.creator BAĞ, Hüseyin
dc.date 2020-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:04Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:04Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/57315/489893
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3638
dc.description In this research, the effects of blendedlearning practices on students' academic achievement and motivation for sciencelearning were investigated. The Human and Environmental Relations unit wasprocessed with blended applications for 4 weeks in 44 secondary school studentsin the 2017-2018 academic year. Semi-experimental design was used. In thepractice, blog pages were prepared for the student groups to be used during andafter the lesson. Through blog pages, the students shared their ideas, revisedthe subjects they did not understand. It was observed that these practices increasedthe academic achievement and the motivation towards science learning. Formotivation towards science learning, it did not cause a statisticallysignificant difference, but it affected the increase in score. According to theresults from the study; the use of blended applications in science classesincreases the motivation for science learning and academic achievement. Thus itis thought that it will contribute to overcome learning difficulties related toscience courses.
dc.description Araştırmakapsamında, harmanlanmış öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma 4.Hafta  boyunca sürmüştür. Araştırmacıtarafından tasarlanan harmanlanmış uygulamalar ile “insan ve çevre ilişkileri”ünitesini kapsayarak şekilde yürütülmüştür. 2017-2018 Eğitim öğretim yılındaöğrenim görmekte olan 44 ortaokul 7.sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrolgrupları rastgele belirlenmiştir. Her iki grupta da dersleri, ders öğretmeniişlemiştir. Uygulamada ders sırasında ve ders sonrasında kullanılmak üzereöğrenci gruplarına blog sayfaları hazırlanmıştır. Blog sayfaları üzerindenöğrenciler okul sonrasında ders tekrarlarını, anlamadıkları konuları ve fikirpaylaşımlarını gerçekleştirmişlerdir. Yapılan bu uygulamaların akademikbaşarıyı arttırdığı, ancak fen öğrenimine yönelik motivasyonda istatistikselolarak anlamlı bir farklılığa neden olmasa da puan artışına etki ettiğigörülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, fen bilgisi derslerindeharmanlanmış uygulamaların kullanılması ile akademik başarı ve beraberinde fenöğrenimine yönelik motivasyonun da artacağını göstermiştir. Dolayısıyla fenderslerine yönelik öğrenme zorluklarının üstesinden gelinmesine katkısağlayacağı düşünülmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/584760
dc.source Issue: 56 139-158 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject science education,blended learning,academic achievement,motivation towards science learning
dc.subject Fen öğrenimi,harmanlanmış uygulamalar,akademik başarı,fen öğrenimine yönelik motivasyon
dc.title THE EFFECT OF BLENDED LEARNING ENVIRONMENTS ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND MOTIVATION FOR SCIENCE LEARNING en-US
dc.title HARMANLANMIŞ ÖĞRENME ORTAMLARININ AKADEMİK BAŞARI VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONA ETKİSİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account