Açıklama:
Bu araştırma,maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi çerçevesinde REACT stratejisine yönelikgeliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerineetkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel araştırma yönteminin öntest - son test kontrol gruplu deseni ile yürütülmüştür. Deney grubu 50,kontrol grubu 51 olmak üzere 101, 6. sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır.Öğretim materyali sıcak hava balonu veçalışma prensibi ana bağlamı çerçevesinde geliştirilmiştir. Araştırma verileri,iki aşamalı sorulardan oluşan kavram testi ile toplanmıştır. Kavram testindenelde edilen veriler Mann Whitney-U testine tabi tutulmuştur. Bulgular deneygrubunda yürütülen öğretim materyalinin kontrol grubunda yürütülen öğretimmateryaline göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilenbulgular maddenin tanecikli yapısı konusunda öğrencilerin maddeleringözlenebilir özelliklerini taneciklere yükleyerek, fiziksel-kimyasal değişmekonusunda genellemelere giderek, yoğunluk konusunda günlük hayattaöğrendiklerinin etkisinde kalarak alternatif kavramalar oluşturduklarınıgöstermektedir. REACT stratejisi temel alınarak geliştirilen öğretimmateryallerinin kavramsal değişim üzerinde etkili olmuş olsa da bilimselbilgilerle değiştirilemeyen alternatif kavramaların olduğu belirlenmiştir. Bualternatif kavramalar için farklı kavramsal değişim pedagojileri mevcut öğretimmateryallerine eklenerek öğretim zenginleştirilebilir.