AçıkErişim@MAKÜ

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Becerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator IŞIK, Cemalettin
dc.creator KAR, Tuğrul
dc.date 2012-06-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:03Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:03Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206038
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3631
dc.description Çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının yarı yapılandırılmış durumlar üzerinden problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, doğudaki bir üniversitenin Sınıf Öğretmenliği Programı son sınıfında öğrenim gören 114 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Problem Kurma Testi(PKT) yarı-yapılandırılmış problem kurma etkinlikleri içerisinde yer alan açık-uçlu durumlara yönelik iki, sembolik temsillere yönelik bir problem kurma maddesinden oluşmaktadır. Çalışma bulguları adayların, yarı-yapılandırılmış durumlara yönelik farklı problemler kurabilme sayılarının düşük olduğuna işaret etmektedir. Adaylar özellikle kalanlı bölme işlemine yönelik farklı problemler kurmada daha fazla zorlanmışlardır. Bunun yanı sıra kurulan problemlerin soru kökleri dikkate alındığında, farklı matematiksel kavramlar ile verilen ifadeleri ilişkilendiren problem çeşitlerinin sınırlı olduğu ve basit hesaplamalar ile çözülebilecek problemlerin daha fazla tercih edildiği tespit edilmiştir.
dc.description It was aimed in this study, to determine the problem posing skills of pre-service elementary teachers’ over semi-structured situations. Study included 114 senior class teacher candidates from Elementary Teacher Program of a university. Problem Posing Test (PPT) consists of 2 items towards open-ended situations within semi-structured problem posing situations and it consists of 1 problem posing item towards symbolic representations. Analyzes of pre-service elementary teachers’ posed problems indicate that numbers of various problems posed towards semi-structured situations were low. The candidates had relatively higher difficulties in posing problems towards dividing with remainder, in particular. In addition to this, upon examining the interrogative roots of the posed problems, it was revealed that problem types which associated expressions provided with different mathematical concepts were limited and the problems which could be solved with rather simple calculations were by far preferred.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181370
dc.source Volume: 1, Issue: 23 190-214 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject sınıf öğretmeni adayları,problem kurma,sayılar
dc.subject pre-service elementary teachers,problem posing,numbers
dc.title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Becerileri tr-TR
dc.title Pre-Service Elementary Teachers’ Problem Posing Skills en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım