Açıklama:
Günümüzün değişen ve gelişen çevrekoşullarına uyum sağlayabilmek isteyen bireyler sürekli öğrenerek, kendilerinigeliştirme ihtiyacı hissetmektedir. Toplumların ayakta kalabilmesi ve bireyleredaha kaliteli bir yaşam sunulabilmesi için yaşam boyu öğrenme bireylerdebeklenti hatta ihtiyaç haline gelmektedir. Bu beklentinin karşılanması isekişinin yaşam doyumunu olumlu etkilemesine ve mutlu olmasına yol açacaktır.Öğrenmenin belli bir süreyle sınırlandırılmadan yaşam boyunca devam etmesi,yaşama uyum sağlamak ve nitelikli bir birey olmayı sürdürmek açısındanönemlidir. Bu çalışmada mutluluk, moral gibi özelliklere ait iyi olma haliniifade eden yaşam doyumu ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkininaraştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılarakAydın il ve ilçelerindeki Halk Eğitim Merkezinde kurs almakta olankursiyerlerin algılarına göre yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam doyumualgı düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı, varsa nasıl bir ilişkiolduğunu incelenmektedir. Araştırmaya katılan 445 kursiyerin yaşam boyu öğrenmeeğilimleri çok yüksek düzeyde, yaşam doyumu algı düzeyleri ise yüksek düzeydebulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre yaşam doyumu algıları ile cinsiyetiarasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kursiyerlerin cinsiyete göre yaşam doyumu algıları incelendiğinde,kadınların yaşam doyumu algılarının erkeklerin yaşam doyumu algılarından dahafazla olduğu görülmüştür. Ayrıca yaşam doyumu ile yaşam boyu öğrenme arasında“zayıf düzeyde, pozitif ve anlamlı” bir ilişki olduğu anlaşılmıştır.