Açıklama:
Bu araştırma,ABD Kent State Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi ve Türkiye’deki Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Okul ÖncesiÖğretmenliği programlarının ders izlenceleri üzerinden karşılaştırmalı olarakincelenmesi ve benzer ve farklı yanların ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Araştırma betimsel bir çalışma olup verilerinin toplanmasında nitelaraştırmalarda yaygın olarak kullanılan doküman incelemesi tekniğikullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizitekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye’den 39 ders izlencesi veABD’den 27 ders izlencesi programın amaçları, içeriği, öğrenme durumları vedeğerlendirme boyutları açısından analiz edilerek iki program arasındaki benzerve farklı yönler ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca araştırmacının 3 ay süresincegözlemci olarak katıldığı derslerde ders izlencelerinin ne ölçüde alandauygulandığı gözlemlenmiştir. Çalışmada ayrıca alanyazın taramasından yolaçıkarak her iki ülkedeki okul öncesi öğretmenlik programın giriş koşulları veöğretmenliğe atanma koşulları ve öğretmenlik uygulama süreci değerlendirmekapsamına alınmıştır. Araştırmadan eldeedilen sonuçlara göre Türkiye’deki okul öncesi öğretmenliği programlarındaalana katkı getirebilecek çok önemli dersler yer almasına karşın bu derslerinalana yeterince entegre edilmediği, kuramsal ağırlıklarının fazla olduğuAmerika’ya göre uygulamaya daha az verildiği bulunmuştur. 2018-2019 öğretimyılında uygulamaya konacak okul öncesi öğretmenliği programlarında ise seçimlikders oranın artırılmasına karşın uygulamanın daha aza indirilerek derslerinkuramsal ağırlığının daha da artırıldığı ve uygulama dersi olan okul deneyimidersinin kaldırıldığı saptanmıştır.