SONSEL, Ömer Bilgehan; Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Açıklama:
Türkiye’de Viyola alanında yazılmış lisansüstütezlerin incelenmesini amaçlayan bu çalışmada, 1994-2017 yılları arasındatamamlanmış olan 57 lisansüstü tez farklı değişkenler açısından incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi, Yükseköğretim Kurulu Tez Dokümantasyon Merkezi’nekayıtlı ve erişimi izinli yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik düzeyindetamamlanmış olan tezlerle sınırlı tutulmuştur. Çalışmada viyola alanındayazılmış olan lisansüstü tezler; türleri, yazıldıkları yıllara göredağılımları, üniversitelere göre dağılımları, konularına göre dağılımları,kullanılan araştırma yöntemlerine göre dağılımları ve veri toplama araçlarıbakımından incelenmiş, sonuçların viyola alanındaki lisansüstü tezlerin birderlemesi olması ve yapılacak olan çalışmalara kaynak oluşturmasıamaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel bir araştırma olup verilerin toplanmasındadoküman analizi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans (f) ve yüzde(%) ‘den yararlanılmış ve sonuçlar ilgili tablo ve şekillerle gösterilmiştir.Araştırma sonucunda viyola alanında yazılmış olan lisansüstü tezlerin büyük birkısmının yüksek lisans tezi olduğu, en çok çalışmanın 2012 senesindetamamlandığı, en çok çalışmanın Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ndeyapıldığı, en çok çalışılan konunun eser çözümleme olduğu, araştırmalardaçoğunlukla sadece nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ve çalışmalarınveri toplama araçlarının çoğunlukla içerik analizi olduğu sonuçlarınaulaşılmıştır.