Açıklama:
Bu çalışma seseğitimi uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının konuşma becerileriüzerindeki etkisini test etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu2015-2016 öğretim yılı güz döneminde, “Müzik Öğretimi ” dersini alan ErzincanÜniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana BilimDalı 2. sınıf öğrencilerinden gönüllülük esasına göre belirlenen 10 kişioluşturmuştur.Sekiz hafta sürendeneysel işlemde öğrencilere gevşeme, duruş, solunum, rezonans, fonasyon,artikülasyon konularını içeren ses eğitimi çalışmaları uygulanmıştır. Bireyselolarak verilen ses eğitimi çalışmaları tek denekli araştırma yöntemlerinden ABmodeliyle ölçülmüştür. Araştırmada puanlayıcılar arasındaki güvenirliği testetmek için, korelasyon analizi- SKK (interclass corelation –ICC) kullanılmıştır.Araştırmadaörneklemlerin ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında ölçülen sekizdavranışta da gelişme kaydedildiği, sonuç olarak ses eğitimi çalışmalarınınsınıf öğretmeni adaylarının konuşma becerilerine olumlu yönde etkisi olduğugörülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak hizmet öncesinde ve hizmet içinde seseğitimi çalışmaları uygulanarak sınıf öğretmenlerinin konuşma becerileriningeliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.