Açıklama:
Özet: Buçalışmada Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde öğrenim gören görsel sanatlaröğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretmenlik öz yeterlikinançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nedensel karşılaştırmayöntemi temel alınarak; görsel sanatlar alanı öğretmen adaylarının öğretmenlikmesleğine yönelik tutumları ve öz yeterlik inançları fakülte, cinsiyet, sınıfve algılanan akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini Selçuk, Necmettin Erbakan ve Gazi ÜniversitelerindeEğitim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde görsel sanatlar eğitimi alan 307öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaverilerinin toplanmasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öğretmenlik özyeterlik inancı ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre görselsanatlar eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve özyeterlik algıları fakülte türüne göre farklık göstermektedir. EğitimFakültelerinde öğrenim gören görsel sanatlar alanı öğretmen adayları GüzelSanatlar Fakültelerindeki akranlarına kıyasla öğretmenlik mesleğine daha olumlututumlara ve yüksek öğretmenlik yeterlik inancına sahip oldukları görülmüştür.Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz yeterlikinançları cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı algısına göre farklıklargöstermektedir. Görsel sanatlar öğretmen adaylarının öğretmenlik özyeterlikalgıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında olumlu yöndeanlamlı ilişkiler bulunmuştur.