AVŞAROĞLU, Selahattin; Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi; ÇAVDAR, İsmet; Necmettin Erbakan Üniversitesi
Açıklama:
Buaraştırmada, görme engelli çocuğa sahip ailelerin sürekli-durumlukkaygılarının cinsiyet, eğitimdurumu, yaşadıkları yer, çocuğun başka bir yetersizliği olup olmaması, okulöncesi eğitime devam etme durumu, Braille Alfabesinin bilip bilinmemesi vediğer kardeşlerin engelli olup olmaması değişkenleri arasında farklılaşmadurumları incelenmiştir. Araştırma grubu, 93’ü anne ve 69’u baba olmak üzeretoplam 162 ebeveynden oluşmuştur. Araştırmada veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, veÖner ve Le Compte (1983) tarafından Türkçeye uyarlanan “Durumluk-sürekli KaygıEnvanteri” ile Konya ili merkez ilçelerinden toplanmıştır. Verilerin testedilmesi işleminde, değişkenlere bağlı olarak t testi ve tek yönlü varyansanalizi kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda anlamlı çıkan sonuçlarfarklılaşmanın kaynağının belirlenmesinde Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmasonucuna göre; cinsiyet, eğitim durumu, başka bir engelin olup olmaması, okul öncesi eğitime devam edip etmemesi,Braille Alfabesine göre durumluk kaygıda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yaşanılanyer değişkeni, diğer kardeşlerin engelli olup olmaması değişkenlerinde iseanlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Sürekli kaygı puanlarında iseeğitim durumu, başka bir engelin olup olmaması, okul öncesi eğitimine devamedip etmemesi değişkeni, diğer kardeşlerinde engelli olup olmaması değişkenleripuan ortalamalarında anlamlı farklılıklar çıkmıştır. Cinsiyet ve Braille Alfabesideğişkenleri puan ortalamalarına göre anlamlı farklılıkların olmadığı görülmüştür.