Buaraştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal bilgiler derslerinde değer eğitimiyleile ilgili tecrübelerini ve görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu,Antalya ili merkez ilçelerindeki çeşitli ortaokullarda öğretmenlik yapmaktaolan 16 sosyal bilgiler öğretmeni (10 erkek, 6 kadın) oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin toplanması, araştırmacılar tarafından hazırlananyarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sorularına uygun olarak hazırlanangörüşme formu, iki bölüm ve 9 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Microsoft Wordprogramıyla yazıya aktarılan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırmasonuçları, ilk olarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin “değer” kavramınıntoplumsal, bireysel ve evrensel boyutlarına atıf yaparak açıkladıklarınıgöstermektedir. İkincisi, sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilerinekazandırmak istediği öncelikli değerlerin vatanseverlik, saygı, dürüstlük veadalet olduğu sonucuna varılmıştır. Üçüncüsü, sosyal bilgiler öğretmenlerinindeğerlerin öğretiminden öncelikle aileleri, sonrasında okul ve toplumu sorumlututtukları tespit edilmiştir. Dördüncüsü, sosyal bilgiler öğretmenlerinindeğerler eğitiminde en çok “örneklendirme”yi, yani telkin yaklaşımınıkullandıklarını görülmüştür. Son olarak öğretmenlerin değerler eğitimisırasında karşılaştığı çeşitli sorunlar belirlenmiştir.
The purpose ofthe research is to analyze the experiences and opinions of teachers regardingvalues education in social studies courses. The study group of the researchconsists of 16 social studies teachers (10 males, 6 females) teaching atvarious secondary schools in the central districts of Antalya. The collectionof the data was performed by using the semi-structured interview form preparedby the researchers. The interview form, which was prepared in compliance withthe research questions, consists of two sections and 9 open-ended questions. Thedata transcripted with Microsoft Word program were subjected to contentanalysis.The results ofthe study first reveal that social studies teachers explain the concept of"value" by referring to its social, individual and universaldimensions. Second, it was concluded that the primary values that socialstudies teachers wanted to teach their students were patriotism, respect,honesty, and justice. Third, it is observed that social studies teachers holdparticularly families and then school and society responsible for teachingvalues. Fourth, it is seen that that socialstudies teachers mostly use "exemplification", i.e.inculcation approach, in values education. Finally, various problems thatteachers faced during values education were determined.