DONAT BACIOĞLU, Seda; Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi; VURAL, Levent; Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Description:
Bu araştırmanınamacı, öğretmen adaylarının bazı akademik hizmetlere ilişkin görüşlerini ve bugörüşlerle ilgili olabilecek değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, bölüm veakademik not ortalaması ) ile öğrencilerin üniversiteye ve eğitim fakültesineyönelik memnuniyet düzeylerini incelemektir. Araştırmada, betimsel taramamodeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretim yılında TrakyaÜniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören yaklaşık 2700 öğretmen adayı,örneklemini ise, üst sınıflarda öğrenim gören ve basit tesadüfî örneklemeyoluyla seçilen 300 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak“Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklentileri”ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi vetek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, akademik hizmetler alt boyutunda;öğretim hizmeti alt faktörü, öğrencilerle iletişim alt faktörü, programınetkililiği alt faktörü ve ders süreci alt faktörü olmak üzere toplam 4 altboyut ortaya çıkmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi ve bölüm değişkenlerine göreelde edilen bulgularda; eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik hizmetlereilişkin görüşlerinin sınıf düzeyi ve bölüme göre farklılaştığı ancak cinsiyetve akademik not ortalamasına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür.Öğrencilerin üniversite ve fakülteye ilişkin memnuniyetine ilişkin bulgulardaise; memnuniyet düzeyinin “orta” olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları, TrakyaÜniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bazıakademik hizmetlere ilişkin beklentilerinin karşılanmadığını, memnuniyet düzeylerinin ise ortalama düzeydeolduğunu ortaya koymuştur.