PARMAKSIZ, İzzet; Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi; GÖK, Ayşe; Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Açıklama:
Psikolojik danışma ve rehberlik çağdaş eğitimin ayrılmaz bir parçasıdırve bu nedenle okul, bu hizmeti örgütlemek zorundadır. Öğrenciler eğitimgördükleri okullarında güvendiği birine derdini anlatarak, problemleri ilgiliyeni bilgiler edinir ve soruna yeni bir açıdan bakabilirler. Böylece problemingörünmeyen yönlerini daha iyi görmeye başlayabilir. Okullarda çalışan meslekelemanlarının çok çeşitli sebeplerden kaynaklanan sıkıntıları vardır.. Buçalışma okul psikolojik danışmanlarının karşılaştığı güçlükleri belirlemekamacıyla meslek elemanları ile yapılan görüşmeler sonucu alınan cevaplara görehazırlanmış nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu Malatya ilinde bulunan 74 adetokul psikolojik danışmanından oluşmaktadır. Güçlükleri belirlemek için “OkulPsikolojik Danışmanlarının Karşılaştığı Güçlüklere İlişkin Görüşme Formu” ve“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Tablolardaki frekans dağılımortalamalarına göre en çok güçlük kişilerle işbirliği ile ilgilidir. İkinci güçlükalanı denetim yapanlarla ilgilidir. En az güçlük ise hizmetlerin yürütülmesiyleilgili olarak belirlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen verilerle psikolojikdanışmanların yaşadıkları problemlere yönelik çözümler geliştirilebilir.