TOSUN, Cemal; Bartın Üniversitesi; ŞENOCAK, Erdal; Gaziosmanpaşa Üniversitesi; TAŞKESENLİGİL, Yavuz; Atatürk Üniversitesi
Açıklama:
Bu araştırmanınamacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal tehlike sembollerini anlamadüzeyleri ile kimya kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Ayrıca,araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal tehlike sembollerinianlama ve kimya kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılıkgösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma, deneysel olmayanaraştırmalardan ilişkisel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, dört farklıüniversitenin Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görentoplam 369 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, “KimyaKaygı Ölçeği” ve “Kimyasal Tehlike Sembollerini Bilme, Algı ve FarkındalıkDüzeylerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Mann-WhitneyU testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman sırafarkları korelasyon analizi tekniklerinden faydalanılarak analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda kız ve erkek öğrenciler arasında kimyasal tehlikesembollerini anlama düzeyleri açısından kız öğrenciler lehine istatistikiolarak anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ayrıcakimya kaygısında sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu datespit edilmiştir. Diğer taraftankatılımcıların tehlike sembollerini anlama düzeyi ile kimya kaygılarıarasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık olduğu da belirlenmiştir.